اخبارجهان

اوکراین، زبان ارتباطات و تجارت در اوکراین انگلیسی میشود

کابل، ۱۷ جوزا، باختر
در شرایطی که ملی گرایان اوکراین سال هاست پشتیبانی از فرهنگ روسی را در دستور کار قرار داده اند، صدر اعظم این کشور از تدوین قانونی برای تبدیل انگلیسی به زبان تجاری این کشور خبر داد.
آژانس باختر به نقل از رویترز، دنیز شمیهال، صدر اعظم اوکراین، دولت اوکراین در حال حاضر روی قانونی کار می کند که بر اساس آن، انگلیسی زبان اصلی ارتباطات تجاری این کشور خواهد شد.
وی بدون تشریح جزئیات این قانون گفت، زبان انگلیسی اکنون در ارتباطات تجاری در سراسر جهان متمدن استفاده می شود، بنابراین ارتقا جایگاه این زبان در اوکراین موجب توسعه تجارت، جذب سرمایه گذاری و تسریع در پیوستن کی یف به اتحادیه اروپا می شود.
اوکراینی تنها زبان رسمی در این کشور است. بر اساس ارزیابی مؤسسه بین المللی جامعه شناسی کی یف که در سال ۲۰۱۹ انجام شده، حدود نیمی از جمعیت این کشور منحصراً اوکراینی صحبت می کنند و حدود ۳۰ درصد روسی صحبت می کنند.
استفاده از انگلیسی به عنوان زبان دوم در اوکراین بیشتر شده است. تا پیش از شروع عملیات ویژه روسیه در ماه فبروری، حدود ۴۴ میلیون نفر از مردم این کشور قادر به گفتگو با این زبان بودند. اما دیگر کشورهای اروپای شرقی وضعیت بهتری در این رابطه دارند.
در سال ۲۰۲۱م ، این کشور در میان ۳۵ کشوری که در اروپا مورد بررسی قرار گرفتند، در رتبه ۳۰ و بعد از پولند و بلاروس قرار گرفت.
تا اکنون زبان روسی نقش اصلی را در حوزه تجارت و رسانه یی اوکراین ایفا می کرد و به نوعی زبان دوم این کشور محسوب می شد. بعد از روی کار آمدن ملی گرایان طرفدار غرب در این کشور، قوانینی برای محدود کردن استفاده از زبان روسی تدوین و تصویب شد تا استفاده از این زبان محدودتر شود.
یکی از دلایل اعلام شده برای شروع عملیات ویژه مسکو در اوکراین، حمایت از روس زبانان این کشور است که بیشتر در مناطق شرقی زندگی می کنند. سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا