جهان

اکثر اعضای گروه داعش افراد ن تحریک طالبان پاکستانی هستند

اسلام آباد – دی دان – 12 اسد – باختر
حدود هفتاد فیصد افراد گروه داعش در افغانستان طالبان پاکستانی هستند که بعد از آنکه مجبور شدند از آن کشور فرار کنند به این گروه پیوسته اند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از رسانه های پاکستانی ، جنرال جان . دبلیو .نیکلسون که قوماندانی نیرو های امریکائی و ناتو را در افغانستان بر عهده دارد گفت با وجودی که امریکا از پانزده سال به این طرف در افغانستان میجنگد تا حال دوازده گروه تروریستی در این کشور عملیات می کنند.
جنرال مذکور در صحبتی که با خبرنگاران در وزارت دفاع امریکا در واشنگتن اوایل این هفته داشت گفت :اکثریت اعضای تحریک طالبان پاکستانی ،اعضای ولایت خراسان گروه داعش هستند. بسیاری از این تروریستان در عملیات نظامی  ضرب عضب مجبور شدند تا از پاکستان بیرون شوند.
جنرال نیکلسون گفت که بسیاری از افراد داعش در ولایت ننگرهار از منطقه قبایلی اورکزی ایجنسی آمده اند که اعضای سابقه تحریک طالبان پاکستانی بودند و همراه رهبری مکمل خود به گروه داعش پیوسته اند.
به گفته جنرال مذکور هفتاد فیصد آنان، افراد این گروه ممنوعه و بسیاری از از اورکزی ایجنسی هستند.
جنرال مذکور افزود داعش یکی از نُه سازمان تروریستی در افغانستان است  و بر علاوه  سه سازمان افراطی خشونت بار دیگر در افغانستان وجود دارد که با هشدار افزایش نفوذ گروه های شورشی، ایالات متحده امریکا اخیراًحملات هوائی خود را در افغانستان از سر گرفته است.
نشریه ایر فورس تایمز به روز جمعه گزارش داد که  از ماه گذشته حملات هوائی امریکا بر اهدافی در افغانستان افزایش دراماتیک داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا