اعلامیهسیاستاخبارامنیت

وزارت خارجۀ افغانستان؛ طالبان خشونت‌ها را به سطحی بلندی افزایش داده اند

کابل/ ۱۲سرطان/ باختر

وزارت خارجۀ افغانستان می گوید: طالبان در حالی که به هیچ تعهدشان برای رسیدن به صلح عمل نکرده اند، خشونت‌ها را به سطحی بلند برده اند که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را نیز تهدید می‌کند.

این گفته ها بخشی از اعلامیۀ وزارت خارجه است که امروز منتشر شد و در آن  از حسن‌نیت روسیه مبنی بر حل و فصل مسالمت‌‌آمیز بحران کنونی در افغانستان  از طریق مذاکرات سازندۀ صلح استقبال شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که  تشدید خشونت‌های طالبان، منطقه را تهدید می‌کند.

این وزارت گفته است با آن که خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در حال تکمیل‌شدن است، اما طالبان حملات خود را در این کشور شدت داده اند، در حالی که به هیچ تعهدشان برای رسیدن به صلح عمل نکرده اند، خشونت‌ها را به سطحی بلند برده اند که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را نیز تهدید می‌کند.”

وزارت امور خارجه افغانستان تاکید کرده است با آن که افغانستان طرف مستقیم موافقت‌نامهٔ صلح دوحه نبوده است، اما به همۀ تعهدات خود به ‌شمول رهایی بیش از ۶۰۰۰ زندانی طالبان عملی کرده است.

این اعلامیه درست زمانی صادر شده است که دو روز قبل ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه از گسترش حملات طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرد و از دوطرف درگیر خواست که به درگیری ها پایان داده و مذاکرات سازنده را برای برقراری صلح در افغانستان آغاز کنند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا