اخبارجامعه

ایجاد کمیسیون حل منازعات کوچی ها وباشندگان بامیان

بامیان،۲۷ثور،باختر
کمیسیون‌های حل منازعه متشکل از نمایندگان کوچی‌ها و اقوام اهل تشیع در مرکز بامیان و ولسوالی‌های پنجاب و ورس این ولایت ایجاد گردید.
دفتر رسانه‌ های مقام ولایت بامیان با ارسال خبرنامه‌یی به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد که در پی منازعات و اختلافات بر سر علف‌چرها میان کوچی‌ها و مردم بومی در ولایت بامیان، مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان در ولسوالی پنجاب رفته و با سران کوچی‌ها و اقوام ده نشین اهل‌تشیع دیدار نمود و با آنها پیرامون چگونگی حل منازعه و اختلافات بر سر “علف چرها” گفتگو کرد.
خبرنامه افزوده است: مولوی عبدالله سرحدی با اظهار قدردانی از حضور متنفذین، علما، نمایندگان سران کوچی‌ها و مسئوولان ولسوالی پنجاب و ورس، بیان داشت:” این جای خرسندی است که امروز برادران کوچی‌ و برادران اهل تشیع با اخوت و همدلی شان در زیر یک چتر واحد گرد هم جمع شدند تا مشکلات و منازعات اجتماعی شان را از طریق گفتگو و به شکل مسالمت آمیز حل و فصل کنند”.
والی بامیان در این نشست تاکید کرد: چنین نشستی چند روز پیش در مرکز بامیان نیز برگزار شده بود که اعضای آن متشکل از نمایندگان سران کوچی‌ها واهل تشیع بامیان بودند که اعضای آن نشست پیرامون چگونگی حل و فصل معضل پیش آمده بر سر علف‌چرها با هم صحبت نمودند.
در خبرنامه آمده است، والی بامیان به مردم ولسوالی‌های پنجاب و ورس اطمینان داده است، که رهبری اداره محلی بامیان جلو هرگونه بی‌نظمی و ناامنی را در این ولسوالی‌ها می‌گیرد و مردم می‌توانند با خیال راحت و بدون دغدغه به کار و زندگی شان بپردازند.
درخبر نامه تذکر داده شده است که در نشست مردمی که در ولسوالی پنجاب و ورس با حضور مردم بومی و نمایندگان کوچی‌ها صورت گرفته بود تصمیم بر این شد که دو کمیسیون جداگانه یکی در سطح ولایت و دیگری در سطح ولسوالی‌ها که اعضای آن متشکل ازسران کوچی‌ها و نمایندگان مردم اهل تشیع باشند، ایجاد گردد و وظیفه این کمیسیون‌ها پرداختن به موضوعات مهم اجتماعی و حل و فصل منازعات و چالش‌ ها میان کوچی‌ها و مردم اهل تشیع خواهد بود. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا