اقتصاد

درنمایشگاه زراعتی، محصولات زراعتی فروش فوق العاده داشت

کابل باختر 15 میزان
نمایشگاه بین‌المللی محصولات زراعتی که از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری که در بادام‌باغ کابل راه‌اندازی شد  ۲۲.۵ میلیون افغانی فروش محصولات را در پی داشت.
به گزارش آژانس باختر، در جریان سه روز در این نمایشگاه به ارزش ۲۲ میلیون و پنجصدو نود سه هزار و چهار صدو پنجاه افغانی محصولات زراعتی و غیر زراعتی به فروش رسید. به ارزش هفتصد و هفتاد و هشت هزار و ششصد افغانی صنایع دستی زنان و متباقی آن محصولات زراعتی چون مواد غذایی، زعفران، میوه‌جات خشک و تازه، گیاهان طبی، لبنیات، گوشت‌ مرغ، ترشی، کیک و کلچه، ماشین چوچه‌کشی و دیگر محصولات زراعتی و حیوانی به فروش رسید.
هم‌چنین در این نمایشگاه به ارزش ۶۸ میلیون و نود و هفت هزار افغانی برای خرید محصولات مختلف زراعتی و صنایع دستی قراردادهای گوناگون امضا شد. به ارزش یک میلیون و پنجصدو بیست هزار افغانی این قراردادها مربوط به خریداری صنایع دستی و متباقی آن مربوط به محصولات زراعتی و حیوانی است.
در بیست‌ویکمین نمایشگاه زراعتی در بادام‌باغ، به ارزش ۱۵۲ میلیون افغانی نیز برای خریداری محصولات مختلف زراعتی و حیوانی تعهد صورت گرفت که بیش‌ترین این تعهدات در بخش خریداری میوه‌  به ویژه جلغوزه است.
آمارها نشان می‌دهد که در نمایشگاه خزانی در مقایسه با نمایشگاه بهاری امسال، در بخش فروش حدود دو میلیون افغانی افزایش آمده و به ارزش بیش‌تر از نُه میلیون افغانی در بخش قراردادها و نزدیک به ۱۸ میلیون افغانی در بخش تعهدات ارائه شده برای خریداری محصولات زراعتی، حیوانی و صنایع دستی افزایش داشته است.  نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا