اخبارسیاستTOP

بازهم مذاکرات صلح در دوحۀ برگزار می‌شود

 کابل / 8جدی/ باختر

هیئت مذاکره کنندۀ دولت افغانستان سه‌شنبه هفتۀ آینده  برای  آغاز دوردوم مذاکرات صلح به دوحه پایتخت قطرمی‌رود.

به گزارش آژانس باختر، فریدون خوزون سخنگوی شورای مصالحۀ ملی  به رسانه هاگفته که “تمام کشور‌های تسهیل کنندۀ صلح پیشنهاد کردند و حمایت کرده اند که دَور دوم مذاکرات هم در دوحه آغاز شود. هیئت مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان در شانزده  جدی به دوحه بر می‌گردد تا دَور دوم مذاکرات را با جانب طالبان آغاز کند.”

همچنان وحید عمر رییس ادارۀ ارتباطات عامه و ستراتیژیک ریاست جمهوری افغانستان در تویتی گفته که رییس جمهور کشور به اساس درخواست رییس هیئت مذاکره کننده و رییس شورای عالی مصالحه ملی و مشوره گروه حامیان بین‌المللی به منظور جلوگیری از تعطل در دَور دوم مذاکرات توافق کرد که دَور بعدی مذاکرات نیز در قطر انجام شود.

پیش از این اظهارات، ارگ در خبرنامۀ گفت که رییس جمهور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در بارۀ محل و زمان مرحلۀ بعدی مذاکرات صلح  بحث های داشتند.

انتظار می‌رود، مذاکرات میان هیئت‌های مذاکره کنندۀ دولت افغانستان و طالبان پس از وقفۀ سه هفته‌یی در شانزدهم جدی یعنی سه‌شنبه هفته آینده از سر گرفته شود.

 محل برگزاری مذاکرات صلح  درحال  دوحه  انتخاب شد که پیش از این برخی مقام‌های ارشد افغانستان خواهان برگزاری دور دوم  مذاکرات  در داخل کشور بودند  اما داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی گفته بود که نباید  تعیین محل برگزاری مذاکرات صلح مانع تاخیر در روند گفت و گو های صلح شود.   ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا