اخبارجامعهگزارش ها

بازگشت بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان

کابل، 28 جوزا، باختر
وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که در جریان دو روز گذشته، یک هزار و 108 مهاجر افغان از ایران و پاکستان بازگشت کرده اند.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این تعداد مهاجران به گونۀ اجباری و داوطلبانه به کشور بازگشته اند.
بر اساس خبرنامۀ این وزارت، از میان مهاجران بازگشته از ایران، 27 خانواد‌(108 تن) و 605 تن از افراد مجرد به گونۀ اجباری و همینگونه 11 خانواده (45 تن) و 210 تن از افراد مجرد به گونۀ داوطلبانه به کشور بازگشته اند.
خبرنامه افزوده است که در این مدت، 140 تن از مهاجران افغان که بدون داشتن مدارک اقامت قانونی در پاکستان بود و باش داشتند، به کشور برگشتند.
وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که مهاجران بازگشته از ایران و پاکستان را برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به دفتر(IOM) معرفی کرده است.
گفتنی است که بر اساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، در جریان دو ماه اخیر، روند اخراج اجباری و بازگشت داوطلبانۀ مهاجران افغان از ایران و پاکستان افزایش یافته است.
از سوی دیگر، محدودیت‌ها بر سفر شهروندان افغانستان به کشورهای ایران و پاکستان افزایش یافته است.
بر اساس گزارش‌ها، آنعهده از شهروندان افغانستان که می‌خواهند به گونۀ قانونی وارد پاکستان شوند، با برخورد خشونت‌آمیز نیروهای پاکستانی رو برو می‌شوند.
گزارش‌ها از دروازه‌های تورخم و سپین‌بولدک می‌رساند که شهروندان افغانستان از سوی نیروهای امنیتی پاکستان مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتا در مواردی لت‌وکوب شده اند.
با این حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی و معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که تلاش می‌شود مشکل سفر شهروندان افغانستان به پاکستان در تفاهم با دولت آن کشور رفع شود.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا