سیاست

مشاور امنیت ملی کشور از پاکستان دیدن کرد

کابل باختر 5 سرطان
داکتر رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی از اسلام آباد بازدید بعمل آورد.
در این بازدید مقامات بلند پایه از وزارت های امور خارجه، دفاع، ریاست عمومی امنیت ملی و شورای امنیت ملی، مشاور امنیت ملی را همراهی می نمودند.
در این سفرداکتر سپنتا با صدر اعظم پاکستان دیدار نموده و پیام رئیس جمهور کرزی را به وی تقدیم نمود. صدر اعظم پاکستان از این پیام و هم چنین از سفر داکتر سپنتا به پاکستان استقبال نمود. طرفین بر تلاشهای شان جهت تقویت بیشتر روابط دوجانبه در تمام ابعاد به گونه معنا دار و بر خوردار از نتایج ملموس، تأکید نمودند.
داکتر سپنتا و هیئت همراه  با سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجه  صدر اعظم پاکستان و هیئت پاکستانی گفتگو نمود. وی هم چنین، با لوی درستیز قوای مسلح پاکستان نیز ملاقات کرد.
این گفتگوها، بر تقویت همکاری های دو جانبه امنیتی تمرکز داشت. طرفین بر نیاز به اتخاذ اقدامات در برابر تمامی تروریستها بدون تفکیک میان این گروه ها و پناهگاههای شان در هر دوطرف، موافقت نمودند.
طرفین موافقت نمودند که تروریزم دشمن مشترک بوده است و بر هماهنگی و همکاری نزدیک تر در سطح نهادها جهت برخورد با این تهدید مشترک، تأکید ورزیدند. در این زمینه، طرفین موافقت نمودند که گروه کاری مشترک امنیتی را به ریاست وزیر امور خارجه  ویا معاون وزیر و هم چنین نمایندگان نهاد های امنیتی ذیربط، ایجاد نمایند. هم چنین طرفین موافقت نمودند، نشستی با حضور مقامات ذیربط در اسلام آباد به تاریخ دوازدهم سرطان سالجاری جهت تقویت هماهنگی های امنیتی میان طرفین، برگزار گردد.
طرفین، مجدداً برتعهد شان برای ایجاد روابط وسیع دوجانبه، به خصوص، همکاری اقتصادی و تجارتی، تأکید ورزیدند.
طرف پاکستانی در این گفتگو ها بر فراهم نمودن هر نوع حمایت بیرونی برای پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها، دوباره تأکید نمود.
هم چنین موافقت گردید، طرفین همکاری دوجانبه در تمام سطوح را جهت برطرف نمودن نگرانی های همدیگر و تقویت صلح و ثبات در منطقه، تقویت بیشتر ببخشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا