اخبارسیاستجامعهTOP

بازگشت ۳۰۰ افغان از ابوظبی / امریکا به تعهدات خود عمل نکرد

کابل/ ۲۳حوت/ باختر
حدود سه صد شهروند افغانستان که هفت ماه پیش در جریان روند تخلیه از افغانستان به یک کمپ در ابوظبی امارت متحده عربی انتقال یافته بودند، دو باره به کشور برگشته اند.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد؛ امریکا در جریان روند تخلیه از افغانستان شماری زیادی از شهروندان این کشور را که بعضی شان سابقه کار با نهاد های نظامی و ملکی امریکا و شماری دیگری از کشور های غربی را داشتند، از افغانستان انتقال داد.
گفته می شود که شمار انتقال یافتگان بیشتر از هشتاد هزار نفر بوده است، انتقال یافته گان در پنج کمپ نظامی در داخل امریکا و کمپ های دیگر که از سوی این کشور در البانیا، ابوظبی، یوگندا، المان، قطر… ایجاد شده است، نگهداری می شوند، مگر در جریان هفت ماه که از روند تخلیه سپری شده است شماری اندکی از آنان توانسته اند، مسیر عادی زندگی کردن را دریابند وهزاران تن دیگر همچنان سرگردان و منتظر انتقال اسکان در امریکا و یا انتقال به امریکا اند.
گفته شده است که منابع امریکایی بارها اسناد و این که آنان شرایط انتقال به امریکا را دارند بررسی کرده اند و برای رسانه های امریکایی گفتند که از میان ۲۷ هزار در خواست دهندۀ تنها ۱۳۰ نفر شان واجد شرایط برای اقامت دایمی در امریکا اند، همچنان از شرایط دشوار زندگی در کمپ ها گزارش دادند که در آن، شهروندان انتقال یافته افغان نگهداری می شوند.
افغانان که در کمپ ابوظبی نگهداری می شوند و شمار شان بیشترازپنج هزارنفر است، دست به تظاهرات زدند و خواستار رسیدگی به پرونده های شان شدند که از چند ماه به این طرف به آن پرداخت نشده است.
وضعیت ناهنجار که افغانان در کمپ ها با آن مواجه اند، شماری زیادی از آنان را وا داشته است که دو باره به فکر بازگشت به کشور شان باشند.
چنانچه ۳۰۰ افغانی که در کمپ های مهاجرتی موقت ابوظبی سپری کرده بودند، دوباره به افغانستان بازگشتند.
آنان گفتند؛ شهروندان افغان که از سوی ایالات متحده به کمپ‌های مهاجرتی ابوظبی منتقل شده بودند، با مشکل‌های زیادی رو‌به رو بودند و در حدود سه هفته قبل از بهر آن‌چه وعده دروغین امریکا می‌خواندند، دست به اعتراض‌های چند روزه زدند که ایالات متحده به آنان رسید‌گی نکرد. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا