اخبارجامعه

باشنده گان لوگر ازگردهمایی بزرگ علمای افغانستان حمایت شان را اعلام کردند

پل علم، 12 سرطان، باختر
گردهمایی بزرگ علمای افغانستان که با اشتراک بیش از سه هزار و پنجصد تن ازعالمان دین وبزرگان قومی از سراسر کشوراخیرأ درخیمۀ لویه جرگه آغاز شد، دیروز با صدور قطع نامۀ یازده ماده یی خاتمه یافت.
به گزارش محمد زاهد سالطانی خبرنگار محلی آژانس باختر؛ در این قطع نامه عالمان دین و اشتراک کننده گان از نظام اسلامی حمایت شانرا اعلام کردند و از همۀ افغانان خواستند که با وحدت و یکپارچگی زیر چتر نظام اسلامی برای آبادانی کشور و بقای شریعت اسلامی تلاش کنند.
نقیب الله اکبری یکتن از باشنده گان لوگر به آژانس باختر گفت که این نشست با دست آوردهای بزرگی در راستای منافع علیای کشور خاتمه یافت و اشتراک کننده گان به جهانیان نشان دادند که افغانان متحد و یک پارچه اند و برای بقای نظام اسلامی متحدانه عمل می کنند.
همچنان رفیع الله صمیم رئیس اطلاعات و فرهنگ لوگر گفت که در این نشست بیش از بیست عالم دین و بزرگ قومی به نماینده گی از مردم لوگر نیز شرکت کرده بودند.
وی افزود که در این نشست به شمول بزرگان امارت اسلامی افغانستان، عالمان برجسته دین شرکت کرده بودند و در کنار صحبت روی مسایل مختلف، عالمان دین نظریات و پیشنهاد های شان را نیز با حکومت شریک ساختند.
صمیم گفت که همچون نشست ها به نفع همۀ مردم افغانستان است.
قابل یادآوری است که بعد از پیروزی امارت اسلامی افغانستان تاحال، مردم لوگر در فضای امن و آرامش زنده گی می کنند واز امارت اسلامی خشنود اند و می گویند که برای یک افغانستان مترقی وآباد، نظرعالمان دین نیاز جدی است، و آنان خواستار همچون گردهمایی های بزرگ دیگر نیز شدند.
باشنده گان لوگر از جامعۀ جهانی وکشورهای اسلامی می خواهند که این حق مردم کشور است که نظام حاکم کنونی را به رسمیت بشناسند و تمام تحریم ها را بردارند و دارایی های افغانستان را آزاد کنند.
حمیدی – سلطانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا