اخباراقتصاد

باشندگان لوگر: تصویب بودجه ملی گام موثر در راستای خودکفایی اقتصادی کشور است

پل علم،۲۵ثور، باختر
باشندگان لوگر ازتصویب بودجه ملی کشور استقبال کردند و آنرا حرکتی در راستای رهایی از وابستگی اقتصادی کشور عنوان کردند و همچنان گفتند که این اولین بار است که بودجه ملی کشور بدون کمک های خارجی تصویب شده است.
به گزارش آژانس باختر،باشنده گان لوگر می گویند که درسال های گذشته بیشتر بودجه ملی متکی به کمک های خارجی بود ودرجریان دو دهه اخیرپول هنگفت بودجه عادی وانکشافی با عدم توازن و واحد های مصرفی اضافی باعث می شد بخش زیاد ازبودجه مورد دستبرد قرار گیرد ومفسدین از آن سود ببرند.
آنان ازتاجران ملی می خواهند که دربخش سرمایه گذاری درکشور وایجاد فرصت های کاری تلاش بیشتر نمایند.
همچنان شماری از آگاهان امور اقتصادی درکنار استفاده از عواید داخلی، استخراج معادن، رشد زراعت، ایجاد فابریکه ها، جمع آوری مالیات وروابط خوب تجارتی را با کشورهای خارجی ازفکتورهای خودکفایی یک کشورعنوان می کنند.
رفیع الله صمیم رئیس اطلاعات وفرهنگ لوگر می گوید که تصویب بودجه ملی به اساس عواید داخلی وبدون حمایت مالی خارجی گام موثر در راستای خودکفایی اقتصادی کشور است وحرکتی در بخش رهایی از وابستگی اقتصادی می باشد.
وی خاطرنشان ساخت که با وجود کسر بودجه تدابیرپیشگیرانه تا آخر سال مالی اتخاذ شده است و امارت اسلامی متعهد به پوره کردن آن است.
محمدعیسی مبارزستانکزی یکتن از آگاهان مسایل اقتصادی می گوید که تصویب بودجه ملی به اساس عواید داخلی اقدام نیک است اما با درنظرداشت کسر بودجه دربخش های روابط خوب اقتصادی با کشورهای بیرونی وتقویت عواید داخلی اقدامات بیشتر صورت گیرد.
قابل یاد آوری است که بر اساس مصوبه شورای وزیران امارت اسلامی افغانستان وتائیدی امیرالمومنین، بودجه ملی سال مالی 1401 هـ ش روز گذشته تصویب و اعلان گردید که مجموع بودجه ملی سال مالی یاد شده 231 میلیارد افغانی که 203 میلیاردآن بودجه عادی و 27.9 میلیارد آن شامل بودجه انکشافی می شود که کاملاً از عواید داخلی بدون حمایت مالی خارجی ترتیب گردیده است. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا