اخبارامنیتجامعه

باشندگان کندز از دولت می خواهند که با طالبان به گونهٔ جدی برخورد کند

کندز/۱۷سرطان/ باختر

باشندگان کندز می‌گویند که طالبان به صلح عقیده ندارند و با این گروه دولت باید به گونهٔ جدی برخورد کند.

به گزارش خبرنگارمحلی آژانس باختر؛ شماری از باشندگان کندز از افتادن ولسوالی‌های آن ولایت به دست طالبان نگران اند و می‌گویند که طالبان به صلح عقیده ندارند و باید دولت با جدیت با آن گروه برخورد کند.

شماری از شهروندان درصحبت با خبرنگار محلی آژانس باختر گفتند که همین اکنون مراکز چندین ولسوالی‌ کندز به ادارهٔ طالبان درآمده است، اما هیچ باشندۀ این ولسوالی‌ها قلباً با طالبان نیستند و هیچ خوش نیستند که زیر تسلط این گروه جابر زندگی کنند.

به‌گفته آنان، طالبان با وارد شدن شان به مراکز ولسوالی‌ها، تمام دار و ندار دفتر های دولتی را چپاول کردند و اکثر دفاترهای دولتی را با انفجارماین ها تخریب کردند.

باشندگان کندز می‌گویند که گروه طالبان به دستور آی اس آی پاکستان تمام بخش های عامه را تخریب می‌کنند، تا مردم افغانستان از نگاه اقتصادی ضعیف شوند.

آنان می‌گویند که مردم با دولت همکار هستند و اگر نیاز باشد، گروه گروه مردم در مقابل طالبان می‌ایستند تا این گروه را از مناطق شان بیرون کنند.

به‌گفته این باشندگان، اکنون طالبان در حومه‌ٔ شهر از خانه‌های مردم به‌حیث سنگر استفاده می‌کنند و هزاران خانواده از مناطق شهری به ساحات نسبتاً آرام کوچیده اند.

در همین حال نجیب‌الله عمرخیل سرپرست ولایت کندز به آژانس باختر گفت که هم‌اکنون خانواده‌های بی جا شده در ساحات امن کندز جابه جا شده اند و برای شان به اسرع وقت غذای پخته و مواد اولیه غذایی و غیر غذایی مساعدت شده است و روند کمک‌ها هم‌چنان ادامه دارد.

عمرخیل افزود که تلاش‌ها برای بهبود وضعیت امنیتی نیز ادامه دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی با یک هم‌آهنگی خاص عملیاتی علیه طالبان که در ساحات مربوط به مرکز کندز در خانه‌های مردم سنگر گرفته اند، راه اندازی می کنند.

داکتر احسان‌الله فضلی، رییس صحت عامه کندز به آژانس باختر گفت که از چند روز به این سو ششصد و هفت زخمی و چهل و دو جسد به شفاخانۀ ولایتی

انتقال داده شده اند که نود و پنج درصد آنان را افراد ملکی تشکیل می دهند.

احمد نعیم دوستی

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا