اخباراقتصادTOP

بانک جهانی سه پروژۀ اضطراری به ارزش 793 میلیون دالر را برای افغانستان منظور کرد

کابل، 14 جوزا، باختر
با نک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان سه پروژۀ اضطراری را که ارزش آن به 793 میلیون دالر می‌رسد، برای افغانستان منظور کرده است.
به گزارش آژانس باختر؛ بانک جهانی روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته است که از طریق این پروژه‌ها خدمات اضطراری، صحی و مواد غذایی به نیازمندان افغانستان فراهم می‌شود.
بانک جهانی گفته است که این پروژه‌ها از سوی مؤسسات مربوط به سازمان ملل متحد در افغانستان و نهادهای غیردولتی تطبیق خواهد شد. در اعلامیۀ بانک جهانی آمده که از تطبیق این پروژه‌ها، زنان و دختران افغانستان نفع بیشتر خواهند برد.
این پروژه‌ها شامل پروژۀ کمک اضطراری غذایی، پروژۀ معیشت و بهبود شرایط زندگی مردم و پروژۀ پاسخگویی اضطراری صحی در افغانستان است.
بر اساس اعلامیۀ بانک جهانی، با تطبیق پروژۀ کمک اضطراری غذایی، کشاورزان افغانستان قادر به تولید گندم و دیگر محصولات غذایی می‌شوند تا میزان دسترسی مردم به مواد غذایی بیشتر شود.
پروژۀ معیشت و بهبود شرایط زندگی، فرصت‌های کوتاه‌مدت معیشتی را در مناطق شهری و روستایی ایجاد کرده و خدمات اولیه را به نیازمندان عرضه می‌کند.
همچنین از طریق پروژۀ پاسخگویی اضطراری، کیفیت و میزان دسترسی به خدمات صحی افزایش می‌یابد. این پروژه در 2300 مرکز صحی به هدف مبارزه با ویروس کرونا، پولیو و فراهم‌سازی خدمات اساسی برای کودکان و مادران تطبیق خواهد شد.
گفتنی‌است که بانک جهانی در ماه مارچ سال روان میلادی در واکنش به عدم بازگشایی تمامی مکاتب دخترانه در افغانستان، کار چهار پروژۀ خود را متوقف کرده بود.
در ماه اپریل سال روان میلادی، خبرگزاری رویترز از قول منابع در بانک جهانی گزارش داد که کار سه پروژه در بخش‌های صحت، زراعت و تأمین معیشت از سر گرفته می‌شود، اما در مورد مصرف 150 میلیون دالر در بخش پروژه‌های آموزشی تصمیم گرفته نشده است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا