اخبارآموزش

بانک جهانی ۲۵ میلیون دالر برای آموزش کودکان در افغانستان کمک می‌کند

کابل/ 12حمل/ باختر

بانک جهانی کمک مالی 25 میلیون دالری اضافی را برای افزایش دسترسی کودکان افغانستان به آموزش‌های ابتدایی و ثانوی را تصویب کرده است.

در اعلامیه‌یی که امروز ازسوی بانک مرکزی منتشر شده، آمده است: این کمک در زمینۀ ارتقای سطح آموزشی، بهبود دسترسی کودکان به خصوص دختران به آموزش و پرورش، حمایت از برنامه‌های آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی در افغانستان به مصرف می‌رسد.

ئر اعلامیه گفته شده است: این مقدار پول قرار است، از طریق برنامه های همکاری جهانی برای آموزش در افغانستا پرداخت شود و در این برنامه، قرار است صد باب مکتب جدید نیز در افغانستان ساخته شود.

هینری کرالی؛ رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان گفته است: با وجود ‌که افغانستان پیشرفت‌های زیادی در راستای بهبود سطح آموزش در دو دههۀ گذشته داشته است، اما هنوزهم ۳٫۵ میلیون کودک در این کشور از رفتن به مکتب محروم‌اند.

او افزوده است: «نیمی از مکتب‌ها در سطح افغانستان هنوز هم فاقد زیر ساخت‌های مناسب آموزشی است. این مقدار پول، به دولت افغانستان کمک خواهد کرد تا یک محیط بهتر آموزشی را ایجاد کند، تا کودکان بیشتری در سراسر این کشور شامل مکتب شوند.

آلیس البرایت؛ رییس اجرایی برنامه‌ همکاری جهانی برای آموزش گفته است که زمینه‌سازی برنامه‌های آموزشی برای دختران، سبب رشد اقتصادی، مهار مرگ و میر نوزادان و بهبود تغذیه کودکان می‌شود. او افزوده است که برنامه همکاری جهانی برای آموزش متعهد است تا بانک جهانی ۲۵ میلیون دالر برای آموزش کودکان در افغانستان کمک می‌کند. فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا