اخبارجهان

بایدن با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران و تایید کنگر، چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا شد

کابل/۱۸جدی/ باختر
برخلاف تلاش شماری از طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، جوبایدن با کسب ۳۰۶ رای گزینشگران به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رییس جمهورآمریکا تایید شد
آژنس باختر به نقل از منابع خبری بین المللی .خبر میدهد که  نشست مشترک کنگرهٔ آمریکا که دیروز برای شمارش آرای گزینشگران و تایید پیروزی بایدن برگزار شد، پس از ۱۲ رای گزینشگران حامی ترامپ، به دلیل یورش شورشیان حامی ترامپ برای حدود ۶ ساعت به حالت تعلیق درآمد.
کنگره پس از خروج شورشیان که با حضور نیروهای گارد ملی آمریکا و پولیس فدرال به حالت عادی برگشت، نشست خود را ۸ شب به وقت محلی دوباره آغاز کرد.
درنخست اعتراض به آرای گزینشگران ایالت آریزونا و دیگر اعتراض‌ها رسیدگی شد و سرانجام ۲ مجلس وارد رای‌گیری شدند. از آنجا که اعتراض‌ها باید در هر ۲ مجلس به تصویب برسد و هر دو مجلس با این اعتراض مخالفت کردند، هیچ یک از اعتراض‌ها راه به جایی نبرد. اعتراض درباره اعتبار آرای ایالت جورجیا، نوادا و میشگان هم با وجود اعتراض اعضای مجلس نمایندگان، هیچ سناتوری از آن حمایت نکرد و ابتر ماند. اعتراض درباره آرای گزینشگران ایالت پنسیلوانیا هم با مخالفت ۹۲ سناتور و ۲۸۲ عضو مجلس نمایندگان روبرو شد. تلاش لویی گومرت برای اعتراض به آرای گزینشگران ایالت ویسکانسین هم از حمایت هیچ سناتوری برخوردار نبود و عقیم ماند. به این ترتیب، تلاش دونالد ترامپ برای بازگرداندن ورق انتخابات با هر شکل ممکن حتی با قشون کشی خیابانی و تسخیر کنگره آمریکا ره به جایی نبرد و جو بایدن وکامالا هریس، از ۲۰ جنوری قدرت را در دست خواهد گرفت.
محب عمری

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا