اخبارجهان

بایدن: تا ماه می به همه بزرگسالان امریکایی واکسین کووید۱۹ فراهم می‌شود

واشنگتن/وی او ای/ ۱۴ حوت/باختر

 جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که تا پایان ماه می سال روان امریکا به قدری واکسین کووید۱۹ خواهد داشت که برای تمام بزرگسالان امریکایی بسنده باشد. بایدن این مطلب را روز سه شنبه پس از آن بیان کرد که شرکت دواسازی “مرک” توافق کرد تا واکسین کووید۱۹ شرکت جانسن و جانسن را تولید کند؛ مشارکتی که به گفتۀ وزارت صحت و خدمات بشری امریکا، سبب خواهد شد تا در جریان یک ماه حدود صد میلیون دوز واکسین کووید۱۹ تولید شود.

بایدن گفت: ” یكی از مواردی كه من پس از ورود به ریاست جمهوری آموختم این بود كه تولیدات [شرکت]جانسن و جانسن عقب مانده است و سرعت کافی نداشت. بنابراین تیم من سخت کار کرد تا به این تلاش سرعت ببخشد. ” او گفت که حکومت امریکا برای کمک به تجهیز دو شرکت دواسازی “مرک” برای ساخت واکسین جانسن و جانسن به قانون تولید دفاع متوسل شده است.

بایدن همچنان گفت که کارخانه هایی که واکسین جانسن و جانسن را می‌سازند تولیدات خود را به ۲۴ ساعت و هفت روز در هفته افزایش می دهند. رییس جمهور امریکا ابراز امیدواری کرده است که امریکا تا یکسال دیگر یا زودتر از آن به “حالت عادی” برگردد.

افزایش سریع در تولید واکسین جانسن اند جانسن سرعت واکسیناسیون امریکا را به میزان قابل توجهی تسریع می کند و از آنجایی که این واکسین در یک دوز واحد تطبیق می‌شود، می‌توان با آن دو برابر بیشتر افراد را نظر به واکسین های شرکت های فایزر و مودرنا که به دو دوز نیاز دارند، واکسین کرد.

ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده به طوررسمی استفاده از واکسین کووید۱۹ شرکت جانسن و جانسن را در اواخر ماه گذشته منظور کرد

. بر اساس یک مطالعه، واکسین این شرکت در مقابل تمامی بیماری‌های جدی ناشی از ویروس کرونا ۸۵ در صد موثریت دارد. این واکسین حتا در مقابل نوع جدید کرونا که در افریقای جنوبی شایع است نیز موثر است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا