امنیت

با تصفیه چهار دره و قلعه ذال، دشت ارچی هدف بعدی نیروهای امنیتی

کابل باختر/ 23/ میزان
نیروهای امنیتی شامل در عملیات تصفیه کندز از وجود هراس افگنان، به زودی کنترول ولسوالی دشت ارچی این ولایت که از مدتی به اینسو طالبان مسلح است، پا خواهند گذاشت .
حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز میگوید که عملیات تصفیوی دردشت ارچی به زودی آغاز میگردد .
برنامه عملیات در دشت ارچی بعداز آن روی دست گرفته شد که نیروهای امنیتی افغان با تصرف مرکز ولسوالی چهار دره این ولایت به قلب طالبان در کندز پا گذاشتند. چهاردره مرکز سوق و اراده طالبان کندز بود.
همزمان با تصفیه مرکز ولسوالی چهاردره، نیروهای امنیتی ولسوالی قلعه ذال کندز را نیز تصفیه نمودند.
سرپرست ولایت کندز میگوید که درحال حاضر نیروهای امنیتی مصروف عملیات تجسسی در قریه های دور افتاده این دو ولسوالی اند و به زودی به ولسوالی دشت ارچی حمله خواهند کرد.
مسوولان محلی ولایت کندز همچنان گفته اند که نیروهای امنیتی روز گذشته جاده ولسوالی خان آباد را نیز باز کردند و عملیات در خان آباد نیز آغاز شده است. این مسوولان متعهد اند که طالبان را از شش واحد اداری این ولایت بیرون کنند.
طالبان به روز شش میزان برشهر کندز تسلط پیدا کردند با آنکه تسلط طالبان بر شهر کندز سه روز بود مگر جنایات و فجایع زیادی از آنها سر زد و بسا از تاسیسات عام المنفعه را تخریب کردند و افراد ملکی را هدف قرار دادند.
مگر عملیات تصفیه کندز ، با تلفات سنگین تروریستان همراه بود . منابع محلی درکندز شمار کشته شدگان تروریستان را اضافه از ششصد نفر ذکر کرده اند، هشتصد تروریست دیگر زخمی و شصت و پنج نفر آنها ازسوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.
مقامات افغان از شهادت دوازده سرباز کشور در حوادث کندز سخن گفته اند.
سخنگوی قوماندانی امنیه کندز گفته است که در هنگام عملیات جستجو در شهر کندز شماری از تروریستان خارجی که درکنار طالبان علیه مردم افغانستان می جنگیدند گرفتار شده اند که شمار زیادی آنها پاکستانی است.
همچنان اخباری وجود دارد که شماری از افسران پاکستانی که طالبان و تروریستان را درجنگ های کندز رهبری میکردند در بین کشته شده گان اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا