اخبارجهان

برازیل و هند با تحریم ها علیه روسیه مخالفت کردند

کابل، ۲۶ سرطان، باختر

نمایندگان کشورهای برازیل و هند در نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ مخالفت خود را با تحریم‌ ها علیه روسیه اعلام کردند.

آژانس باختر به نقل از آژانس خبری تاس، نمایندگان کشورهای در حال توسعه، از جمله هند و برازیل در نشست وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی گروه ۲۰ تأکید کردند که وضعیت در اوکراین و تحریم‌ ها علیه روسیه تأثیر نا مطلوبی بر اقتصاد جهانی دارد.

در حاشیه نشست گروه ۲۰، کشورهای گروه هفت در جریان گفتگوهای خود روسیه را عامل افزایش قیمت انرژی و اختلال در امنیت غذایی معرفی کردند، اما طرف روس با این استدلال مخالفت و تأکید کرد که تحریم‌ ها علیه مسکو است که تأثیر منفی بر اقتصاد جهانی دارد. نشست دوره‌ یی مقامات ارشد گروه ۲۰ دیروز بدون دست ‌یابی به بیانیه مشترک در اندونزیا پایان یافت.

به گزارش آژانس تاس، پس از این اظهارات نماینده روسیه، نمایندگان کشورهای در حال توسعه از جمله برازیل و هند نیز اعلام کردند وضعیت کنونی اوکراین و تحریم‌ ها علیه روسیه تأثیر منفی بر اقتصاد جهانی دارد.

گروه ۷ متشکل از ۷ کشور صنعتی جهان آلمان، فرانسه، ایتالیا، جاپان، بریتانیا، امریکا در سال ۱۹۷۵ تشکیل شد. پس از فروپاشی شوروی، روسیه نیز به این گروه اضافه شد و به گروه ۸ تغییر نام داد، اما در سال ۲۰۱۴ به علت الحاق شبه‌ جزیره کریمه به خاک روسیه، مسکو از این گروه حذف شد. هر ساله همزمان با برگزاری نشست سالانه سران گروه ۷، اعتراض‌ های گسترده مردمی نیز در نزدیکی محل نشست برگزار می‌ شود. معترضان، علت بسیاری از مشکلات جهان از جمله بی‌عدالتی و تغییرات اقلیمی را نتیجه سیاست‌ های این ۷ کشور صنعتی می ‌دانند.

سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا