اقتصاد

برای تجار وسرمایه گذاران کشور درسیزده پارک صنعتی زمین توزیع میشود

کابل باختر/ 29/ جوزا
برای تاجران وسرمایه گذاران درسیزده پارک صنعتی که در یازده ولایت کشور ایجاد شده زمین توزیع میشود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، سمیر رسا سخنگوی مشاوریت ارشد ریاست جمهوری درامور مالی و بانکداری امروز دریک نشست خبری گفت: برای تاجران و سرمایه گذاران در سیزده پارک صنعتی در ولایات کابل غزنی ، میدان وردک ، ننگرهار ، قندهار ، هرات ، خوست ، فاریاب ، پکتیا ، لوگر ، هلمند به خاطر ایجادفابریکه های صنعتی وسرمایه گذاری زمین توزیع میشود .
توزیع زمین برای تجار وسرمایه گذاران درمساحت چهار هزار و دوصد وپنجاه وشش جریب صورت خواهد گرفت که فی متر مربع آن پنجاه افغانی به فروش میرسد.
او گفت کار توزیع زمین برای تاجران و متشبثین پس از فیصله شورای عالی اقتصادی درچهارمرحله آغاز خواهد شد و تجار و سرمایه گذاران پول قیمت زمین را میتوانند در اقساط پرداخت نمایند.
رسا گفت مالکان سیصد فابریکه که درپاکستان فعالیت دارند علاقمند شده اندکه فابریکه های شان را به افغانستان انتقال نمایند.
تا حال 39 شرکت برای گرفتن زمین درخواست نموده است و اسناد بیست شرکت ارزیابی شده و پس از تاکید شورای عالی اقتصادی برای آنها زمین توزیع میشود.
او همچنان از امضای تفاهمنامه بخاطر ایجاد دهلیز هوایی با عربستان سعودی خبرداده گفت: پس از ایجاد دهلیز هوایی با کشورهای هند ، قزاقستان و ترکیه حکومت افغانستان درچند روز قبل بخاطر ایجاد دهلیز هوایی تفاهمنامه را با عربستان سعودی به امضاء رساندو قرار است در هفته آینده نیم تن زعفران به شهر جده عربستان ازطریق همین دهلیز صادر شود.
او گفت تا کنون اموال تجار افغانی که شامل میوه خشک و تازه و قالین که ارزش پولی آن به پنجاه و یک میلیون دالر میرسد از طریق دهلیز های هوایی به کشورهای یاد شده صادر گردیده است. ختم/ نجیب الله بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا