اخباراقتصادجامعه

برنامهٔ ملی انکشاف اقتصاد روستایی کشور برندهٔ جایزهٔ نایب ریاستی بانک جهانی در آسیای جنوبی شناخته شد

کابل/۱۵ جوزا / باختر

برنامهٔ ملی انکشاف اقتصاد روستایی افغانستان با چهارده پروژهٔ دیگر از میان هشتاد پروژهٔ بانک جهانی که جهت به دست آوردن جایزه نایب ریاستی این بانک نامزد شده بودند، برنده جایزه مذکور در عرصهٔ اقتصادی در سطح آسیای جنوبی شناخته شد.

این جایزه از آن جهت به برنامهٔ ملی انکشاف اقتصاد روستایی افغانستان تعلق می‌گیرد، که فعالیت‌های این برنامه در دشوارترین حالات که جهان و به ویژه افغانستان با ویروس کرونا دست و گریبان است، توقف نکرد و موج اول و دوم این ویروس با راه اندازی کارزار‌های آگاهی دهی و تولید وسایل محافظتی مستفیدان برنامه در سطح روستاها، تا میزان چشمگیری مهار شد.

گفتنی است که این جایزه با در نظر داشت شش مولفه هم‌چون: تاثیرگذاری، صداقت، احترام، نوآوری، کارگروهی و بازگشت بهتر، همه ساله به پروژه‌های بانک جهانی که با در نظر داشت مولفه‌های مذکور کار و فعالیت کرده باشد، اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است که، برنامهٔ ملی انکشاف اقتصاد روستایی که تمویل مالی آن از جانب بانک جهانی صورت می‌گیرد، هم اکنون در سرتاسر کشور ۵۳۵ هزارو۴۲۹ عضو فعال دارد که بیش از پانزده‌هزار تن آنان، تشبثات کوچک و متوسط را در سطح روستاهایشان آغاز کرده‌اند.

نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا