اخبارصحت

برگزاری دوره ی چهارم کارزار واکسین پولیو در هرات

شهرهرات، 6 سرطان، باختر
دور چهارم واکسین پولیو درهرات دیروز راه اندازی شد.
شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات به آژانس باختر گفت که اداره محلی در بخش تطبیق واکسین پولیو در بخش صحت از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد.
شیخ اسلام جار علاوه می کند که اداره محلی هرات ضمن حمایت از برنامه های بخش سکتور صحت در کنار این سکتور دوشا دوش برای تطبیق برنامه های شان کار می کند.
والی هرات همچنان برای مردم تعهد سپرد که امارت اسلامی برنامه های برای رفع مشکلات اقتصادی، امنیت و بخش صحت روی دست دارد و تلاش می کند تا با همکاری مردم مشکلات کنونی در کشور را حل کند.
شیخ اسلام جار تاکید می کند در کنار رفع مشکلات اقتصادی در کشور برنامه های گسترده ی از سوی امارت اسلامی روی تامین امنیت گرفته شده که با تطبیق آن امنیت در کشور از زمان حال نیز بهتر خواهد شد.
با این حال مئسوولان صحت عامه می گویند که دور چهارم واکسین فردا دوشنبه شروع می شود و تا 5 شنبه همین هفته ادامه خواهد یافت.
داکتر آصف کبیر معاون صحت عامه هرات می گوید که در این دور به تعداد 720 هزار طفل در سرتاسر ولایت هرات واکسین خواهد شد.
کبیر می گوید که تیم های صحی تلاش دارند تا با مدیریت دقیق برای تمامی اطفال واکسین را برسانند تا هیچ طفلی از واکسین محروم نماند چرا که هنوز خطر انتشار ویروس در بین اطفال زیاد است و اگر در قسمت رساندن واکسین به اطفال کوتاهی صورت گیرد؛ ممکن وقوع پولیو در بین اطفال بوجود آید.
معاون صحت عامه هرات می گوید که 5 هزار نفر در بخش رساندن واکسین به کودکان کار می کنند و این دور در تمام قریه جات و مناطق دور دست ولسوالی ها تا صفر ترین نقاط تطبیق خواهد شد.
کبیر می گوید که هر چند از دو سال بدینسو واقعه پولیو در هرات ثبت نشده اما اداره صحت این ولایت تلاش دارد تا پروگرام تطبیق واکسین را به گونه منظم و دقیق در تمام ساحات عملی کند.
در همین حال وحید رحمانی مسوول واکسیناسیون حوزه غرب کشور می گوید که تطبیق واکسین پولیو همزمان در حوزه غرب کشور نیز تطبیق می شود.
رحمانی می گوید که هیچ مانعی برای تطبیق واکسین در حوزه غرب کشور وجود ندارد و تمام ساحات قبل از شروع واکسین شناسایی شده است.
مسئوول واکسیناسیون حوزه غرب علاوه می کند که در فصل زمستان به ولایت غور به خاطر سردی بیش از حد آنان با تطبیق واکسین به مشکل می خورند اما در چند دور بهاری واکسین به تمام ساحات غور تطبیق شده است.
از سوی هم مولوی سیداحمد حسینی نماینده ریاست حج و اوقاف هرات می گوید که در تطبیق واکسین برای کودکان دولت و مردم باید همکاری همه جانبه داشته باشند.
والدین باید تلاش کنند تا برای رساندن واکسین به اطفال شان با تیم های صحی همکار باشند تا هیچ طفلی مصاب به این ویروس نشود و همچنان این ویروس به گونه کلی از بین برود.
مولوی حسینی اضافه می کند که در این شرایط بد اقتصادی تیم های سیار بخش صحت تلاش دارند تا خانه به خانه واکسین را برای اطفال برسانند و در اینحا والدین مکلف اند با این بخش ها همکاری داشته باشند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا