اخبارجهان

بریتانیا در تلاش تقویت روابط با افغانستان است

کابل، 10 سرطان، باختر
هوگو شورتر، شارژدافیر سفارت بریتانیا در افغانستان در دیدار با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان در دوحه گفته است که کشورش تلاش دارد روابط خود با افغانستان را بیشتر از پیش تقویت کند.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار شارژدافیر سفارت بریتانیا در افغانستان گفته است که دولت آن کشور قدم به قدم گام‌های عملی را در راستای تحکیم روابط با حکومت جدید افغانستان بر می‌دارد.
شارژدافیر سفارت بریتانیا گفته است که کشورش افزون بر کمک 3.5 میلیون پوندی، کمک‌های بیشتری را برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان افغانستان ارسال خواهد کرد.
شارژدافیر سفارت بریتانیا با اشاره به اعلامیۀ اخیر آن کشور مبنی بر عدم حمایت از جنگ و خشونت در افغانستان تأکید کرده است که بریتانیا از هیچ گروهی برای دست‌یابی به اهداف سیاسی از طریق خشونت پشتیبانی نخواهد کرد.
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از کمک‌های بشری بریتانیا با افغانستان و عدم حمایت آن کشور از مخالفان امارت اسلامی، خواستار همکاری آن کشور در بخش زیربناها، رفاه و توسعۀ اقتصادی افغانستان شده است.
وزارت امور خارجۀ افغانستان می‌گوید که در این دیدار افزون بر مسایل یادشده، روی همکاری‌های اقتصادی، معارف و موضوعات سیاسی نیز بحث و تبادل نظر شده و بر دوام همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور تأکید صورت گرفته است.
گفتنی است که مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه در رأس یک هیئت عالیرتبه به هدف گفتگو با دیپلمات‌های ایالات متحدۀ امریکا و کشورهای اروپایی روی آزادسازی دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان و پیگیری برخی مسایل دیگر به دوحه سفر کرده است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا