اخبارفرهنگ

بزرگان ومتفذان ولسوالی کوه صافی خواستار ثبت ساحات باستانی آن ولسوالی شدند

چاریکار/ 30سنبله/ باختر

شماری از متنفذان ولسوالی کوه صافی در دیداری که دیروز با رییس اطلاعات و فرهنگ پروان داشتند، از وی خواستند که ساحات باستانی و تاریخی آن ولسوالی را ثبت و راجستر کند.

در این دیدار قاری محمد الله آمر مدرسه خالد بن ولید و گل محمد متنفذ محلی کوه صافی به نوبه در مورد وضعیت جاری افغانستان به خصوص پروان صحبت کردند وبه منظور بهبود کار وعرضه خدمات بهتر در سطوح مختلف وعده هرنوع همکاری  سپردند .

آنان ضمن اعلام حمایت از امارت اسلامی افغانستان شماری از ساحات باستانی ولسوالی کوه صافی را نیز به معرفی گرفتندو از ریاست اطلاعات وفرهنگ خواستار ثبت وراجستر ومراقبت از آن ساحات شدند

درمقابل مولوی شمس الحق مبشر رییس اطلاعات وفرهنگ تشریف آوری قومندانان جهادی و بزرگان محل را به ریاست اطلاعات وفرهنگ خیر مقدم گفت واز اعلام حمایت وهمکاری آنان با اداره اطلاعات وفرهنگ ابراز قدردانی کرد.

مبشر حفاظت، حراست، شناسایی، ثبت وراجستر ساحات باستانی را یکی از وظایف بزرگ ادارۀ اطلاعات وفرهنگ عنوان کرد و به آنان تعهد کرد که در یک فرصت مناسب از ساحات باستانی مربوط بازدید می کند وبرای مراقبت آن تدابیر لازم را روی دست می گیرد.

رییس اطلاعات وفرهنگ همکاری مردم را در امر شناسایی و تثبیت ساحات باستانی نهایت مهم خواند، از آنان خواست جهت بهبود وضعیت فرهنگی آن ولسوالی با ادارۀ اطلاعات وفرهنگ همکاری بیشتر کنند.خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا