اخباراقتصاد

بند کمال خان در دوم حمل طی مراسم با شکوه افتتاح می شود

کابل/ 18 حوت/ باختر

نثاراحمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت می گوید که مسوولیت همۀ ماست که سهم خود را در مراسم افتتاح بند کمال‌خان که از بودجۀ داخلی و بدون حمایت مالی کشورهای کمک ‌کننده ساخته شده است، ادا کنیم.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ غوریانی تاکید کرد که این بند در توسعه و رشد اقتصادی، صنعتی و به خصوص رشد بخش زراعت کشور نقش حیاتی داشته و سهم‌گیری در مراسم افتتاح آن مسوولیت مشترک نهادهای دولتی، بخش خصوصی و مردم افغانستان است.

نمایندگان بخش خصوصی نیز وعده سپردند که در مراسم افتتاح بند کمال‌خان سهم‌ گرفته و مسوولیت‌شان را در بخش‌های چاپ موادتبلیغاتی، چاپ بلبوردها، اعلانات رادیویی و سایر مواد تبلیغاتی از نمایندگی اتاق‌ها در ولایت ها و شرکت‌های چاپ ادا خواهند کرد.

کار ساخت بند کمال‌خان در دورۀ ریاست جمهوری شهید سردارمحمد داوودخان، نخستین رییس جمهور کشور آغاز و بعد از تاخیر ۴۴ ساله، در دورۀ ریاست جمهوری داکتر محمداشرف غنی، از بودجۀ انکشافی داخلی افغانستان تکمیل و قرار است، در روز دوم ماه حمل سال ۱۴۰۰ خورشیدی در مراسم باشکوۀ افتتاح شود.

این بند با ظرفیت ۵۲میلیون متر معکب آب در ولایت نیمروز ساخته شده است که توان آبیاری ۸۰هزار هکتار زمین (حدود ۲۰۰هزار جریب زمین) زراعتی را دارا است که در رشد و توسعۀ بخش زراعت نقش تعیین‌کننده دارد.

نازیلا غزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا