اخبارجامعه

بیش ازهشتصدهزارتن دربغلان به کمک های بشری نیازدارند

پلخمری، 26 جوزا، باختر
آخرین سروی که از وَضعیت موجود بشری در ولایت بغلان صورت گرفت بیش از هشتصد هزارتن به کمک های بشری نیازدارند.
الکسیس بیسکوندلی مسئول عمومی سازمان ملل متحد در امور بشری(OCHA) دیروزدرنشستی که بامسوولان محلی بغلان داشت گفت: اخرین سروی که از وضعیت موجود بشری در بغلان صورت گرفت بیش ازهشتصد هزار تن از باشندگان آان ولایت نیازبه کمک های بشری دارند.
عبدالمتین آخوندزاده رئیس اقتصاد بغلان به آژانس باخترگفت که الکسیس بسکوندلی با ابراز رضایت از نحوه شفافیت در روند امداد رسانی نقش امارت اسلامی را درتامین شفافیت و مبارزه با فساد اداری مهم واساسی خواند.
الکسیس ازنهاد های که عملا در امور بشری فعالیت می کنند خواست تا درروند کمک رسانی شان بیش از پیش شفاف ترکارکنند تا ان عده موسساتی که فعالیت شان دربغلان متوقف است تشویق شوند تا فعالیت های شان را دوباره از سرگیرند.
الکسیس از ایجاد یک ذخیره گاه مواد غذایی در بغلان به منظور رسیدگی بهتر به نیازمندان خبر داد وگفت: بدون هماهنگی و همکاری مسوولان محلی روند امداد رسانی ناممکن است و از مقامات محلی خواست تا در این زمینه نهاد های امداد رسان را همکاری نمایند.
در این نشست مولوی عبدالمتین آخند زاده رییس اقتصاد بغلان گفت که دراین ریاست چهل موسسه یا نهاد خارجی ثبت و راجستراستند که از جمله بیست موسسۀ آن عملآ فعال و در بخش کمک های بشر دوستانه فعالیت دارند.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا