جامعه

بیکاری جوانان در دایکندی مشکلاتی را به بار آورده است

دایکندی/ 13 جوزا/ باختر
دایکندی یکی از ولایت های مرکزی است و از جمله محروم ترین ولایت ها در کشور به حساب می آید، جوانان آن ولایت با داشتن سند فراغت از بیکاری رنج می برند، فقر و تنگ دستی آنان را وادار به اعتیاد مواد مخدر می کند.
محمد الله باشندۀ ولسوالی میرامور که شغل کشاورزی دارد می گوید وی نگران آیندۀ جوانان این محل است.
وی گفت که بسیاری از جوانان کار پیدا نمی توانند، آنان با فشار روحی و روانی زیادی مقابله می کنند و بالاخره مجبور به اعتیاد مواد مخدر می شود.
نظرشان یکی دیگر از باشندگان این ولسوالی می گوید: اعتیاد مواد مخدر جوانان و نوجوانان را تباه کرده است و بسیاری از آنان مجبور به ترک خانه و خانواده شان می شوند.
داکتر علی خان آرام، معاون ریاست صحت عامۀ دایکندی نیز گفته است که افزایش مواد مخدر در این ولایت همه روزه مردم را نگران کرده است.
به اساس یک نظر سنجی هفتاد هزار معتاد وجود دارد که سی درصد شان را زنان معتاد تشکیل می دهد، افزایش روز افزون معتادان در آن ولایت موجی از نگرانی ها را در پی دارد و بسیاری از باشندگان این ولایت نگران آینده فرزندان شان استند.
با آن که آمار درشتی از زنان معتاد در آن ولایت به ثبت رسیده است، اما هیچ مرکز ترک اعتیاد زنان در این ولایت وجود ندارد و تنها یک مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت بیست بستر برای مردان معتاد وجود دارد.
زنان و کودکان معتاد با وضع بد اقتصادی روبه رو استند، آنان برای زنده ماندن شان با مشکلات زیادی مقابله می کنند.
گفتنی است که فقر اقتصادی، بیکاری، فشارهای روانی برخاسته از آن، بی سوادی و همین گونه فقر و رسم و رواج های ناپسند از عمده ترین عوامل روی آوردن مردم به ویژه زنان دایکندی به اعتیاد گفته می شود. شکریه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا