اخبارجامعه

بی جا شدگان بامیان دو باره به خانه و کاشانۀ شان برگشتند

بامیان/23سرطان/باختر

شماری از مردم مرکز بامیان از یک هفته پیش به نسبت نا امنی از خانه های شان بی جا شده بودند، امروز دو باره به خانه های شان برگشتند.

محمد حسین موچی باشندۀ شهر بامیان به خبرنگارمحلی آژانس باختر گفت که صبح امروز تجمع مردم در داخل شهر بیشتر شده است و برای مردم امیدواری پیدا شده است که نیروهای امنیتی، دفاعی و مجاهدین از بامیان دفاع می کند.

شرین گل که چهل و دو سال سن دارد، گفت: ما یک هفته پیش از خانه های خود کوچ کردیم و از ترس طالب در کوه ها پناه بردیم و امروز شنیدم که محمد طاهر زهیر والی جدید بامیان معرفی می شود و گفته می شود که برای زنان سلاح داده می شود و من هم امروز از کوه پایین شدم، اگر برای زنان سلاح توزیع شود، من هم آماده استم که سلاح بردارم و در مقابل طالبان بجنگم.

زنی که خود را از قریه توپچی معرفی کرد، گفت: مردم قریه ما همه کوچ کرده بودند و کسی در قریه نمانده بود، ولی امروز یک روز خوب بود که زنان ازکوه پایه ها دو باره به سوی قریه شان پایین می شوند، خون به رگ های مردم دویده، روحیۀ مردم  تازه شده است و به چهره های مردم تغییر دیده می شود.

احمد حسین دکاندار مرکز بامیان به آژانس باختر گفت: امروز مردم از کوه پایه ها به مرکز پایین شده اند که نظام را حمایت کنند.

وی افزود که طاهر زهیر والی جدید بامیان از تجارب عالی در بخش مدیریت جنگ برخوردار است و مردم بامیان بر وی اعتماد کامل دارند از همین جهت است که امروز مردم کوچ های خود را از کوه پایه ها به مرکز بامیان برگشته اند.

این در حالی است که طاهر زهیر امروز به عنوان والی جدید بامیان معرفی شد.

احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا