اخبارآموزش

ترکیه بهترین روابط دوستانه را با مردم افغانستان دارد

شبرغان/ 19 حمل/ باختر

مسوولان بنیاد معارف ترکیه در مراسم ضیافت افطاری که شام دیروز با اشتراک مسوولان محلی و امنیتی ولایت های جوزجان و فاریاب از جانب آن بنیاد برگزار شد، گفتند که ترکیه بهترین روابط نیک را با مردم افغانستان دارد.

صالح ساغر، مسوول بنیاد معارف ترکیه گفت که مردم افغانستان با وحدت و همبستگی وروابط دوستانۀ با ترکیه را حفظ کرده اند که این روند مناسبات دو کشور را برجسته ساخته است.

به گفتۀ وی،همکاری های بشردوستانه،رشد معارف، تطبیق پروژه های انکشافی و بازسازی برای مردم افغانستان در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت این کشور قرار دارد که یکی پی دیگر عملی خواهد شد.

داملا شعیب رسالت والی جوزجان، از همکاری های دولت ترکیه با مردم افغانستان قدردانی کرد و گسترش این همکاری ها را روزنه یی برای پیشرفت دو کشور با هم برادر خواند.

به گفته والی جوزجان، مردم افغانستان پس از پیروزی امارت اسلامی به امنیت سرتاسری دست یافته اند وانتظار تطبیق پروژه های انکشافی و زیر بنایی را دارند که بدون شک ترکیه در این راستا فعالیت های خوبی را روی دست دارد.

رسالت از مردم خواست تا با حمایت از نظام کنونی و حمایت از معارف نسل های آینده را با زیور علم و دانش آراسته کنند.           محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا