اخباراقتصاد

ترکیه صد متریک ‌تُن تخم اصلاح‌شدۀ گندم به وزارت زراعت کمک کرد

کابل / 19 عقرب / باختر

بنیاد کمک‌های بشردوستانۀ ترکیه (IHH) صد متریک‌تُن تخم اصلاح‌‌شدۀ گندم را به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کمک کرد.

بر اساس معلومات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به آژانس باختر؛ مولوی عبدالرحمان راشد سر‍ّپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در محفل تسلیم‌دهی این کمک‌ها از کشور دوست ترکیه قدردانی کرد.

وی گفت: از دولت ترکیه که در این شرایط دشوار به مردم افغانستان کمک می‌کند، تشکر می‌کنیم. اکنون امنیت در سراسر افغانستان تامین شده است و از کشورها و سازمان‌های جهانی می‌خواهیم که با دهقانان افغانستان بیش‌تر از این همکاری کنند که مشکلات مردم حل شود.

راشد اطمینان داد ‌که امارت اسلامی افغانستان، حکومتی عاری از فساد ایجاد کرده است و افزود: حدود 70 درصد مردم افغانستان کشاورز استند و به کشورها و بنیادهای خیریه‌ که با دهقانان افغانستان کمک می‌کنند، اطمینان می‌دهیم که کمک‌های شان حیف‌و‌میل نمی‌شود و به‌ گونۀ شفاف به مردم نیازمند توزیع می‌شود.

هم‌چنان در این محفل حسین اروج، مسوول بنیاد کمک‌های بشردوستانۀ ترکیه با اشاره به ارزش تخم‌های اصلاح‌شدۀ گندم، از ادامه کمک‌های این بنیاد اطمینان داد و گفت‌: سال‌های زیادی است که در افغانستان فعالیت داریم، مردم را در مناطق جنگ‌زده کمک کرده‌ایم و در آینده نیز این روند را ادامه می‌دهیم.

سمیع ترکود معاون سفارت ترکیه در کابل نیز از کمک‌های کشورش به افغانستان اطمینان داد و از مسوولان امارت اسلامی خواست که این کمک‌ها را به مستحقان برسانند.

در همین حال مولوی صدراعظم معین زراعت و مالداری و فضل‌باری‌ فضلی معین مالی و اداری وزارت زراعت نیز از کمک‌های ترکیه قدردانی کردند و خواهان همکاری بیش‌تر جامعۀ جهانی با افغانستان شدند.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا