اخبارفرهنگ

تفاهمنامۀ همکاری میان وزارت اطلاعات و فرهنگ وکمیسیون مستقل حقوق بشر، امضا شد

کابل / 18 ثور / باختر

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و حمیدالله مشکور، کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر، امروز تفاهمنامۀ همکاری میان وزارت اطلاعات و فرهنگ وکمیسیون مستقل حقوق بشر را امضا کردند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ هدف از این تفا همنامه، ارتقای سطح احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر و تحقق هدف ایجاد یک جامعۀ صلح آمیز از طریق نشر، پخش، تبلیغ و ترویج ارزش های حقوق بشر درسطح کشور است .

درمراسم امضای این تفاهمنامه محمد طاهر زهیر گفت: وزارت اطلاعات وفرهنگ با انجام امور فرهنگی، بر مسایل  حقوقی مربوط به عرصۀ فرهنگ و نشرات نیز می پردازد و از حق ناشر، نویسنده، حق دسترسی به اطلاعات وحق آزادی بیان دفاع می کند.

 وی افزود: درمجموع همۀ حقوق  حکایت از آن می کند که ما مدافع حقوق  مردم افغانستان درعرصه های مختلف استیم و کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز از حقوق شهروندان و مردم افغانستان دفاع می کند.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، خاطرنشان کرد: چه بهترکه درچوکات یک ساختارمشخص ودرچوکات یک تفاهمنامۀ مشخص بتوانیم این اشتراکات را انسجام ببخشیم.

او اضافه کرد که وزارت اطلاعات و فرهنگ خود را متعهد به تطبیق مفاد و تمام مواد این تفاهمنامه می داند.

بعد، حمید الله مشکور، کمیشنرکمیسیون مستقل حقوق بشر، امضای این تفاهمنامه را گام ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد که دولت ها بر اساس قانون اساسی و قوانین بین المللی متعهد به رعایت ارزش های حقوق بشر استند .

وی افزود که  همچنان دولت ها سه مکلفیت عمده دارند که شامل، رعایت ارزش های حقوق بشر، احترام به ارزش های حقوق بشر و فراهم کردن زمینه برای تطبیق آن است .

دراخیر این نشست تفاهمنامۀ همکاری را سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و کمیشنرکمیسیون مستقل حقوق بشر، امضا کردند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا