اخباراقتصادTOP

تفاهم‌نامۀ همکاری تبادل اطلاعات گمرکی افغانستان – پاکستان به امضا رسید

کابل/28 عقرب/باختر

تفاهم‌نامۀ همکاری تبادل اطلاعات گمرکی افغانستان – پاکستان میان خلیل صالح‌زاده٬ رییس عمومی گمرکات وزارت مالیه افغانستان و سیدمحمد هدا٬ عضوارشد بورد گمرکات پاکستان با حضور نثاراحمد غوریانی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و رزاق داوود وزیر تجارت و مشاور ارشد امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری نخست وزیر پاکستان عصر دیروز در کابل به امضا رسید.

آژانس باختر به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت خبر می دهد؛ براساس این تفاهم‌نامه‌، همکاری‌های گمرکی میان ریاست عمومی گمرکات وزارت مالیهً افغانستان و بورد گمرکات پاکستان قبل از آغاز بارگیری اموال تجارتی – ترانزیتی تاجران دو کشور آغاز می‌شود.

همچنان در این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها میان گمرکات افغانستان و پاکستان در زمینه‌های ارسال معلومات محموله قبل از رسیدن آن به گمرک مقصد، تبادلهً ارقام و معلومات گمرکی، تبادله را تجارب هر دو طرف در راستای بهبود همکاری‌های گمرکی و ارتقای ظرفیت نیز آغاز می‌شود.

قابل یادآوری است که در سفر نثاراحمد غوریانی و هیئت همراه‌شان به اسلام آباد در اوایل این ماه و گفت ‌وگوهای فشردهً آنان در مورد حل مشکلات تجارتی – ترانزیتی و گمرکی تاجران افغانستان در پاکستان با مقامات آن کشور تفاهم‌نامهً ابتدایی همکاری‌های گمرکی میان دو کشور به امضا رسیده بود. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا