جهان

تقاضای اتحادیه اروپا از پاکستان برای مبارزه علیه تروریستها

تهران- ایرنا- 6 حوت – باختر
اتحادیه اروپا از پاکستان خواست تا با اقدامات شفاف و پایدار علیه گروه های تروریستی مندرج در فهرست سازمان ملل و آنهایی وارد عمل شود که مسوولیت حمله انتحاری به 'پولواما'ی کشمیر را به عهده گرفتند.
به گزارش شبکه تلویزونی " تایمز نو" هند، 'فدریکا موگرینی'، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از پاکستان و هند خواست تا هرچه زودترتشنج را که پس از حمله پولوما ی کشمیر بر روابط دو کشور حاکم شده است، برطرف کنند.
در بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه اروپا آمده است که  خانم موگرینیدیروز یکشنبه درباره اوضاع جاری با 'شاه محمود قریشی'، وزیرامور خارجه پاکستان گفت وگو کرد و بر ضرورت تداوم مبارزه با تروریزم با استفاده از اقدامات شفاف و پایدار علیه گروه های تروریستی مندرج در فهرست سازمان ملل متحد و آنهایی که مسوولیت حمله به پولواما ی کشمیر را به عهده گرفتند، تاکید کرد.
موگرینی گفت، سیاست اتحادیه اروپا ترویج گفت وگو بین پاکستان و هند برای حل اختلافات است.
پس از این حمله در پولوا ما  که گفته می شود گروه جیش محمد که نامش در فهرست سازمان ملل درج شده است، انجام شد، هند تهاجم شدید دیپلماتیک علیه اسلام آباد به راه انداخت و بر نقش پاکستان در استفاده از تروریزم به عنوان ابزار سیاست آن کشورانتقاد کرد.
در حمله 25 ماه دلو گروه تروریستی جیش محمد به نظامیان هند در پولواما و کشته شدن دستکم 41 تن از این نظامیان، هند خواستار اقدام فوری و قابل راست آزمایی پاکستان در رابطه با تروریست هایی شد که در این کشور فعالیت می کنند.
'عمران خان'، صدراعظم پاکستان، از هند خواست تا با ارائه مدرکی مستدل و مستند مبنی بر همراهی پاکستان با گروه های تروریستی، فرصتی به صلح بدهد.
آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا