اخبارجهان

تقدیر چین به شهروندان خود در ازای افشای تهدیدهای امنیتی پاداش می‌دهد

کابل، ۱۹ جوزا، باختر
دولت چین از مردم این کشور خواسته با افشای تهدید های امنیتی از سوی جاسوسان خارجی، جایزه معنوی در قالب تقدیرنامه و جایزه مادی در قالب پول نقد دریافت کنند.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری العربیه، دولت چین از مردم این کشور خواسته با افشای تهدید های امنیتی از سوی جاسوسان خارجی، جایزه معنوی در قالب تقدیرنامه و جایزه مادی در قالب پول نقد تا سقف صد هزار ین چینی، معادل ۱۵ هزار دالر آمریکای، دریافت کنند.
جایزه دادن به شهروندان در مقابل افشای آنچه چین تهدید امنیتی علیه خود تلقی می‌کند، از زمان وقوع انقلاب کمونیستی در این کشور در سال ۱۹۴۶ رایج بوده است.
یک مقام امنیتی چین در این باره گفت اقدامات جدید با هدف استندرد سازی جایزه ‌ها و ایجاد انگیزه در میان مردم از تشدید تهدیدها از سوی سازمان‌ های استخباراتی خارجی و سایر نیروهای متخاصم انجام شده است.
به گفته این مقام دولتی، تدوین این اقدامات به منظور بسیج کامل اشتیاق عمومی برای حمایت و کمک به کار امنیت ملی و جلب گسترده دل، روح، و فکر مردم مفید است.

به نقل از این مقامات. پیش از تصمیم‌ گیری در باره اعطای جایزه، سازمان ‌های امنیتی دولتی گزارش ‌های ارائه ‌شده به آنها را بررسی می‌ کنند تا از صحت آنها مطمئن شوند.
مردم می ‌توانند گزارش ‌های خود را از طریق تیلفون، وب ‌سایت، پست، و بشکل حضوری یا به هر روش دیگری ارسال کنند. اگر بیش از یک نفر اطلاعات یکسان ارائه داده باشد، کسی که اولین مرتبه در باره آن موضوع گزارش داده است در اولویت دریافت جایزه قرار می ‌گیرد، اما دیگران نیز می‌توانند واجد شرایط باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا