اخبارامنیت

 تلاش  برای تنظیم نیرو های بسیج مردمی در صفوف نیروهای دولتی ادامه دارد

کابل باختر/۲۲سرطان/ باختر

تلاش برای خیزش های مردمی در تولی های ساحوی جریان دارد تا به گونۀ منظم در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، برضد دشمن مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، محمد یعقوب حیدری، والی کابل و فضل الدین عیار، والی پروان امروز دریک کنفرانس خبری از وضعیت عمومی این دو ولایت معلومات دادند و از بسیج مردم این ولایت ها برای دفاع از مناطق و سرزمین شان در برابر دشمن، ستایش کردند.

محمد یعقوب حیدری والی کابل گفت  که در سال مالی ۱۴۰۰ به گونۀ مجموعی ۸۰۷ پروژه انکشافی برای ولایت کابل در نظر گرفته شده بود که از آن میان تا اکنون ۳۳۶ پروژه آن تکمیل شده است.

والی کابل گفت حدود نیمی از ۶۰۰ پروژۀ عام المنفعۀ وزارت احیا وانکشاف دهات که شامل اعمار سرک، مکتب، دیوارهای استنادی ودیگر پروژۀ ها می شود، نیز تطبیق شده است.

به گفته والی کابل، ۳۹ پروژۀ در بخش زراعت شامل اعمار کشمش خانه ها، توزیع گندم بذری، ایجاد باغ ها و ذخیره گاه ها، تکمیل شده و ۱۳۲ پروژه دیگر در همین راستا زیر کار قرار دارد.

او گفت در کنار اعمار ۱۳۲ مکتب از سوی وزارت احیاء وانکشاف دهات، ۶ مکتب دیگر نیز از سوی شرکت انکشاف ملی اعمار شده و کار ۱۸ پروژه ترمیم مکاتب و دیوارهای احاطوی مکاتب از بودجه ولایت کابل جریان دارد.

والی کابل از بسیج مردم این ولایت برای دفاع از مناطق و سرزمین شان در برابر دشمن، ستایش کرد و گفت تلاش برای تنظیم این افراد در تولی های ساحوی جریان دارد تا به گونه منظم در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، برضد دشمن مبارزه کنند.

فضل الدین عیار، والی پروان در این نشست  از بهبود وضعیت امنیتی این ولایت، به رسانه ها اطمینان داد و گفت با بسیج نیروهای دفاعی و امنیتی و تنظیم بسیج مردمی، عملیات برای بازپس گیری مناطق از دشمن آغاز می شود.

عیار گفت که درجریان سه ماه اخیر، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن از افراد خاین در این ولایت گرفتار شده و به نهاد های امنیتی تحویل داده شده اند.

 او گفت روال حکومت داری در این ولایت به گونه عادی به پیش می رود و پروژه های انکشافی در حال تطبیق است.

والی پروان در همین حال اطمینان داد که باشندگان این ولایت اعم از پیر و جوان، بزرگان و علما، همگی متحدانه از نظام حمایت می کنند.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا