اخبارجامعه

تلاش برای توزیع عادلانۀ آب بند سلما به دهقانان درغرب کشور

هرات/ 4 حمل/ باختر
در پی شکایت شماری از دهقانان، تلاش ها برای توزیع عادلانۀ آب بند سلما به دهقانان درغرب کشور افزایش یافته است.
والی هرات در نشستی برایجاد یک میکانیزم برای توزیع یک سان آب بند سلما به کشتزارها تاکید کرد.
در این نشست که با اشتراک رییس عمومی آب های زون غرب، رییس حوزه دریایی هریرود مرغاب و نماینده های هشت گانه استفاده کنندگان آب بند سلما دایر شده بود؛ شکایت دهقانان، قریه داران و رؤسای انجمن های استفاده کنندگان آب پایین دست و بالادست بند سلما و حقآبه آنها مورد بررسی قرار گرفت.
والی هرات، به اتحاد و همبستگی مردم ولسوالی هایی که از آب بند سلما استفاده می‌کنند تاکید کرد، افزود دهقانان باید به اندازۀ حقآبه خود آب مصرف کنند، تا آب به گونه عادلانه به همه دهقانان این ولایت برسد.
والی هرات در بیانات اش گفت: “که در قسمت تقسیم آب دریا و استفاده از آن مردم ولسوالی‌ها باید سخاوت‌مندانه و عادلانه تصمیم بگیرند.”
در اخیر این جلسه به اساس هدایت شیخ اسلام جار والی هرات و با نظر داشت نظریات و پیشنهادات اعضای حاضر فیصله شد که بعد از بررسی تیم تخنیکی؛ ولسوالی های اوبه، چشت شریف و پشتون زرغون سربند ها و کانال های خود را به مدت 2 روز مسدود کنند تا آب به ولسوالی های پایین دست نیز برسد.
همچنان فیصله شد که یک تیم از نماینده گان ولسوالی های پایین دست و ولسوالی های بالا دست تشکیل شود تا کانال ها را نظارت کرده و به مراجع مربوط گزارش دهند. ختم/م-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا