اخباراقتصاد

تهداب گذاری نخستین مارکیت زغال سنگ در سمنگان

ایبک ۱۸ جوزای باختر
سنگ تهداب نخستین مارکیت زغال سنگ در موازی یک هزار جریب زمین دولتی در ولسوالی حضرت سلطان سمنگان توسط مسوولان محلی گذاشته و افتتاح گردید.
درمراسمی که به همین مناسبت درمنطقه یکه توت ولسوالی حضرت سلطان برگزار شده بود مولوی عبدالرحمن کندزی والی سمنگان به آژانس باختر گفت که این مارکیت زغال سنگ در موازی یک هزار جریب زمین دولتی در جوار سرک عمومی سمنگان و مزارشریف در ولسوالی حضرت سلطان امروز گذاشته شد.
والی گفت با فعالیت این مارکیت در سمنگان از یک طرف مشکلات تاجران زغال سنگ از بابت تخلیه، جای پروسس و بارگیری حل میگردد واز طرف دیگر راه مواصلاتی انتقال زغال سنگ به مارکیت شهر مزار شریف ۱۷۰ کیلومتر کوتاه می شود.
در همین حال قاری احمدالله بدر قومندان امنیه سمنگان گفت که با شروع فعالیت این مارکیت زمینه کار برای ۵۰۰۰ هزار کارگر به طور مستقیم و هزاران کارگر به طور غیرمستقیم مساعد می گردد.
قومندان امنیه سمنگان در صحبت خود از تمام تاجران در داخل و خارج از کشور خواست که در این مارکیت سرمایه گذاری کنند.
قومندان امنیه به تاجران نیزاطمینان داد که در ولایت سمنگان صلح وامنیت صددرصد تامین بوده و هیچ نوع مشکلات امنیتی وجود نداشته و آنان به شکل مطمئن دراین مارکیت سرمایه‌گذاری کنند.
از سوی هم قاری محمد ظاهر مبشر رئیس معادن سمنگان گفت در معادن زغال سنگ دره صوف بالا و دره صوف پایین و روی دو آب بیش از ۲۰ هزار کارگر مصروف کار بوده و روزانه صدها موتر زغال از این معادن انتقال می شود.
وی علاوه کرد از مدت ۲ ماه بدینسو قیمت زغال سنگ از ۲۲۰۰ به ۳۰۰۰ هزار افغانی افزایش یافته و معدن زغال سنگ دره صوف بالا یکی از بزرگترین معادن زغال درسطح کشور و منطقه بوده که بعداز تحولات اخیر در کشور از این معادن بیش از ۳ میلیارد افغانی عواید به دست آمده است. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا