جهان

تهدید پاکستان به طیارات بدون سرنشین امریکایی

یک مامور ارشد نظامی پاکستان اعلام کرده است که بر اساس دستور جدید مقامات نظامی آن کشور، طیارات امریکایی بدون سرنشین به محض ورود به پاکستان سقوط داده خواهند شد.

روزنامه " نیشن " چاپ پاکستان امروز نوشت مامور نظامی یادشده که نام وی افشا نه شده است در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی امریکا گفته است که بر اساس خط مشی دفاعی جدید پاکستان، این کشور ازین به بعد ورود هرگونه شی خارجی بر حریم هوایی پاکستان منجمله طیارات اکشتافی امریکا را سقوط خواهد داد.

پاکستان چنین سیاستی را در عکس العمل به حمله دو هفته قبل ناتو به پوسته تلاشی نظامیان پاکستان در مهمند ایجنسی که در آن بیست و چهار عسکر آن کشور کشته شدند، اتخاذ کرده است.

حکومت پاکستان به دنبال این حمله دستور مسدود ساختتن مسیر عبور وسایط نقلیه حامل محموله های ناتو در ایالت بلوچستان را صادر کرد و از قوای ناتو خواست پایگاه هوایی شمسی در ایالت بلوچستان را تخلیه کند.

بر اساس همین خبر، طیارات اکتشافی امریکا از سال 2004 میلادی به این طرف بیش از سه صد حمله بر مناطق قبایلی آنطرف خط دیورند انجام  داده اند.

روابط اسلام آباد و واشنگتن به دنبال یک سلسله مسایلی از جمله دوسیه مشارکت ریموند دیویس امریکایی در قتل دو شهروند پاکستانی در شهر لاهور حمله طیارات بی پیلوت و حمله ماه ثور امریکا بر مخفیگاه اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده در شهر ایبت آباد پاکستان به وخامت گرائیده است.

در همین حال، پاکستان امروز و فردا میزبان کنفرانس سفیران و نماینده گان آن کشور است که بر اساس همین خبر طی آن بر روابط پاکستان با امریکا و ناتو تجدید نظر صورت میگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا