اخبارسیاستتبصره و مرور بر مطبوعات

تهیه یونیفورم برای نهاد های امنیتی و دفاعی یک آغاز خوب است که باید ادامه پیدا کند.

تبصره٬ کابل٬ ۲۱ جوزا٬ باختر
یونیفورم برای منسوبان نهاد های دفاعی و امنیتی یک هویت است و امارت اسلامی در تقویت چنین یک هویتی متعهد است .
مبصرآژانس باختر مینگارد؛ وزارت داخله یونیفورم جدیدی را برای منسوبان پولیس مشخص کرد٬ توزیع یونیفورم جدید برای منسوبان پولیس این امکان را می دهد که با تفکیک افراد امنیتی و افراد مسلح غیر مسئول٬ با تدبیر تر عمل کنند. ملبس شدن نیروهای پولیس با یونیفورم٬ در اعاده نظم شهری و تطبیق برنامه های امنیتی موثر تمام می شود.
این کار در تطبیق قانون و اعاده نظم گامی ارزشمندی است که جامعۀ را بسوی قانون پذیری سوق می دهد زیرا در جوامع بشري وضع قوانین ابزار کافی براي تنظیم امور وجلوگیـري ازاختلال و تشدد است.
در حال حاضر نهاد های امنیتی روی دلایل و معاذیر مشخص٬ بیشتر با لباس های سنتی اجرا وظیفه میدارند٬ در حالی که افراد مسلح زیادی در شهر ها با همین لباس گشت و گذار میکنند و بسیاری واقعات جنایی که در جریان ماه های اخیر در کشور اتفاق افتاده است با استفاده از نام نیروهای امنیتی ‹مجاهد و طالب› صورت گرفته است٬ در حالی که مجاهدین امارت اسلامی بیشتر در قرارگاه های نظامی جابجا اند و تابع یک نظم اند.
مشکل سو استفاده از نام مجاهد و طالب برای امارت اسلامی باعث ایجاد یک معضل امنیتی شده بود و مسئولین را وا داشت که برای رفع این نقیصه داخل اقدام شوند٬ یکی از راه های غلبه بر این مشکل٬ تهیه یونیفورم برای منسوبان پولیس است تهیه یونیفورم برای نیروهای پولیس و نهاد های دیگرنظامی٬ می تواند مسئولین امارت را برای تامین بهتر امنیت و جلوگیری از سوء استفاده از نام نیروهای امنیتی کمک کند.
از طرف دیگر وزارت داخله با تهیه یونیفورم برای منسوبان پولیس می تواند این بخش اجرائیه حکومت را بیشتر به وظیفه اصلی آن که تنفیذ قانون است نزدیک کند٬ در حالی که در گذشته پولیس از وظیفه اصلی خود به دور مانده بود و بیشتردر جنگ ها و امور دیگر که به پولیس ارتباط نمی گرفت دخیل ساخته شده بود.
یونیفورم برای نهاد های امنیتی و دفاعی یک هویت است٬ هویت که برای هر منسوب این نهاد ها جرئت و استقامت ودر عین حال صلاحیت می بخشد و آنان را به هدف اصلی وظایف شان که تامین امنیت اجتماعی و کنترول نظم و امنیت در کشور است بیشتر نزدیک میکند
اکنون مردم با دیدن افراد یونیفورم دار بیشتر به نهاد های امنیتی شان باور می کنند٬ در نبود یونیفورم٬ هر فرد مسلح و هر فرد استفاده جو٬ خود را پولیس معرفی میکرد و از نام نهاد های امنیتی استفاده های زیادی شد.
باید گفت که در گام نخست یونیفورم برای منسوبان پولیس در کابل و قندهار توزیع می شود٬ حرف قابل مکث در تهیه یونیفورم جدید پولیس این است که هزینه ساخت و تهیه یونیفورم جدید هفتاد در صد کمتر از آن هزینه است که در نظام گذشته برای ساخت و تهیه یونیفورم برای افراد پولیس به مصرف می رسید٬ این نشان می دهد که در نظام گذشته سو استفاده٬ اختلاس و دزدی تا کدام سطحی بود و تا چه اندازه به نان عسکر و افسر دستبرد زده میشد در حالی که امروز امارت اسلامی مبارزه با فساد را یک به عنوان یک شعارنه٬ بل به عنوان یک راهکار دنبال می کند و تلاش دارد که بیت مال و سرمایه ملی را محافظت کند و در این راستا موفق هم است.
تهیه یونیفورم برای نهاد های امنیتی و دفاعی یک آغاز خوب است که باید ادامه پیدا کند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا