سیاست

اعلامیه ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت شهادت سفیر امارات متحده عربی

کابل باختر 28 دلو
اعلامیه ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان به مناسبت شهادت سفیر امارات متحده عربی
با کمال تاسف مطلع شدیم که جناب جمعه محمد عبدالله الکعبی سفیر کشور دوست و برادر، امارات متحده عربی که در حادثه تروریستی قندهار شدیداً زخمی شده بود دار فانی را وداع گفت.
مرحوم الکعبی یکی از دوستان صادق و دلسوز مردم افغانستان بود که در دوران ماموریتش در افغانستان برای استحکام مناسبات دوستی و برادری میان دو کشور و کمک به مردم نیازمند افغانستان از بذل هیچ نوع سعى و تلاش دریغ نورزید. او باهدف کمک به مردم افغانستان در رآس هیآتی به ولایت قندهار سفر کرده بود که همراه با جمعی از همراهان و نیز برخی مسئولان ولایت قندهار هدف حمله تروریستی قرار گرفت و به شدت زخمی شد.
وفات الکعبی سفیر امارات متحده عربی ضایعه ای دردناک برای هر دو دولت و ملت دوست و برادر افغانستان و امارات متحده عربی محسوب می شود.
هدف قرار دادن هیآت دیپلماتیک یک کشور دوست و مسلمان نشان می دهد که تروریستان به هیچ یک از موازین اخلاقی، انسانی، دینی و دیپلماتیک پا بند نیستند.
ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی با ابراز تاسف عمیق از این ضایعه دردناک، مراتب همدردی و غمشریکی خود را با دولت و ملت کشور برادر امارات متحده عربی ابراز می دارد و برای مرحومی رضوان الهی و برای خانواده گرامی اش صبر و شکیبایی از درگاه قادر متعال مسئلت می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا