ورزش

توفان هریرود قهرمان شد

کابل باختر 4 عقرب
تیم فتبال توفان هریرود جام لیگ برتر فتبال را کسب کرد.
به گزارش آژانس باختر: تیم های فتبال شاهین آسمایی و توفان هریرود دیشب در ورزشگاه فتبال کابل در دیدار نهایی به مصاف هم رفتند که در نتیجه بازیکنان توفان با یک گل در وقت اضافی هفتمین دوربازیهای لیگ برتر فتبال را تصاحب کردند.
شاهین آسمایی به  زودی بعد از آغاز نیمۀ اول در شبکۀ تیم حریف خود رخنه کرد و با قطع سلسلۀ پاس‌های توفان هریرود، به شیوۀ منحصر به خود، رفتار تهاجمی را آغاز کرد، هرچند، توفان هریرود نیز با چندین ضد حملۀ سیستماتیک، در برابر حریف خود کوتاه نه آمد.
بازیکنان هر دو تیم با روحیۀ عالی، بسیار خوب بازی کردند. مهاجمان، مدافعین و بالعموم، همکاری میان بازیکنان بسیار قابل توصیف بود اما با وجود تمام لحظات پرشور و هیجان، نیمۀ اول با نتیجۀ ۰ – ۰ به پایان رسید.
شاهین آسمایی گول حریف خود را به زودی پس از آغاز نیمۀ دوم با تهدید مواجه ساخت و این سلسله را با ضربات بی‌جهت به صورت پی‌هم ادامه داد که البته همواره توسط تیم توفان هریرود با ضد حملات برگردان شد اما ضربات این تیم برای رسیدن به گول بسیار ضعیف بود.
توفان هریرود در دقیقۀ ۷۶ بناء به خطای امان الله سرداری از تیم شاهین آسمایی، یک فرصت ضربۀ پنالتی دریافت کرد اما رحمت الله خیرخواه با شوت اشتباه، این فرصت طلایی را ضایع کرد. این تیم حملات خود را چندین مرتبه به جانب دروازۀ حریف خود افزایش داد اما ۹۰ دقیقۀ بازی به پایان رسید و رقابت به ۳۰ دقیقه، دو نیمۀ ۱۵ دقیقه‌ای واگذار شد.
توفان هریرود متعهد به ایجاد تغییر بود و در دقایق اضافی با مورال بسیار بالا وارد میدان شد. تلاش‌های این تیم بلاخره در دقیقۀ ۱۰۲ نتیجه داد و رحمت الله خیرخواه نخستین گول تیم خود را به ثمر رساند.
شاهین آسمایی برای جبران این خساره بسیار کوشید اما نتوانست هیچ حملۀ دقیق ترتیب کند، در حالی که توفان هریرود شیوۀ دفاعی اختیار کرد و تمامی دقایق دو نیمۀ اضافی را در نبود دو بازیکن خود که با دریافت کارت سرخ اخراج شده بودند، ادامه داد.
طلسم مدافع عنوان قهرمانی بلاخره پس از پنج سال توسط تیم توفان هریرود در فصل هفتم لیگ برتر افغانستان بنیاد رحمانی شکستانده شد.
روف قادری جایزۀ بهترین بازیکن این میدان را کسب کرد. بر اساس آمار، بازی ۵۰ – ۵۰ در اختیار هر دو تیم بود. خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا