ورزش

تکمیل شدن فهرست تیم‌های راه یافته به جام ملت‌های آسیا

منابع خبری – باختر9 حمل
فهرست 24 تیم راه یافته به جام ملت های 2019 آسیا در امارات با صعود تیم های یمن، کوریای شمالی و فیلیپین تکمیل شد.
به گزارش رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا که از 12 مارچ 2015 در چهار مرحله شروع شده بود روز گذشته (با انجام 12 دیدار به پایان رسید.
جام ملت های آسیا در سال 2019 برای دومین بار به میزبانی امارات متحده عربی برگزار می شود.
در حالی که در ادوار قبلی این جام 16 تیم به رقابت می پرداختند، برای اولین بار 24 تیم بزرگترین رویداد فوتبال قاره کهن را در سال 2019 برگزار خواهند کرد.
امارات میزبان جام در مرحله دوم رقابت های مقدماتی به این جام صعود کرد، اما نتوانست جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد.
تیم های ایران، عربستان، استرالیا، قطر، جاپان، تایلند، کوریای جنوبی و ازبکستان در دور دوم به عنوان صدرنشین گروه های خود صعود کردند.
این هشت تیم علاوه بر صعود به جام ملت های آسیا در سال 2019، به دور نهایی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 نیز راه یافتند.
تیم های عراق، سوریه، چین و امارات هم به عنوان بهترین تیم های دوم به این جمع ملحق شدند.
تیم ایران در مرحله دوم با کسب 20 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه چهارم صعود کرد. ملی پوشان ایران که سه عنوان قهرمانی آسیا را در سالهای 1968، 1972، 1976 در کارنامه دارند، برای چهاردهمین بار در این جام شرکت می کنند.
جاپان هم با چهار عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت ها محسوب می شود. عربستان هم مثل ایران سه بار قهرمان آسیا شده است. استرالیا که در سال 2015 قهرمان آسیا شد مدافع عنوان قهرمانی است.
تیم قهرمان رقابت های 2019 به نمایندگی از قاره کهن در جام کنفدراسیون های فیفا 2021 حضور می یابد.
براساس یک خبردیگر: در مرحله سوم رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا 24 تیم در شش گروه چهار تیمی برای تصاحب 12 سهمیه باقیمانده به رقابت پرداختند و در نهایت 12 تیم شامل هند و قرقیزستان از گروه «ای»، لبنان و کوریای شمالی از گروه «بی»، اردن و ویتنام از گروه «سی»، عمان و فلسطین از گروه «دی»، بحرین و ترکمنستان از گروه «یی»، فیلیپین و یمن از گروه «اف» شانس حضور در تورنمنت امارات را تصاحب کردند.
کوریای شمالی با شکست هنگ کنگ در پیونگ یانگ برای پنجمین بار در این جام شرکت می کند؛ یمن که به علت نداشتن امکان میزبانی، مسابقات خود را در قطر برگزار می کند برای اولین بار در این تورنمنت حضور می یابد و فیلیپین با غلبه بر تاجیکستان برای اولین بار در این جام به رقابت می پردازد. ختم/ خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا