سیاست

محمد کریم خلیلی : روابط دیرینه میان افغانستان و آذربائیجان را بر مبنای باور های دینی، با اهمیت توصیف كرد

 

كابل 8 دلو باختر

آزار عظیم اُف معاون وزیر خارجه کشور آذربائیجان، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمود.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر می دهد:

در این ملاقات نخست، معاون وزیر خارجه کشور آذربائیجان ضمن ابراز خرسندی از  گفتگو ها با مقام های بلند پایه دولت افغانستان، مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی بین دو کشور را زمینه ساز استحکام و توسعه روابط دوجانبه توصیف نموده و برگسترش روابط دوستانه بین افغانستان و آذربایجان تاکید نمود.

وی تروریزم بین المللی و قاچاق مواد مخدر را از تهدیدات مشترک فراروی دولت افغانستان و آذربائیجان عنوان نموده و برادامه همکاری های مؤثر و مشترک دو کشور در امر مقابله با این دو پدیده تاکید ورزیده و نیز گفت که دولت و ملت آذربائیجان، پس از سال 2014 و خروج نیرهای بین امللی نیز همچنان در کنار مردم افغانستان خواهد بود.

معاون وزیر خارجه کشور آذربائیجان، آمادگی کشور مبتوعش را در زمینه های کمک به آموزش نیروهای امنیتی و محصلان افغان و انتقال تجارب در زمینه توسعه اقتصادی ابراز داشته و همچینن اظهار داشت که درمورد سرمایه گذاری در افغانستان نیز تحت بررسی ادامه دارد.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با آزار عظیم اف معاون وزیرخارجه آذربائیجان، روابط دیرینه میان دو کشور را بر مبنای باور های دینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق و با اهمیت توصیف نموده و ازهمکاری های دولت آذربائیجان با دولت و مردم افغانستان ابراز قدردانی نمود.

وی  ضمن ابراز قدر دانی از همکاری های دولت آذربائیجان در تامین امنیت افغانستان، بر توسعه و گسترش روابط  دوجانبه میان دو کشور تاکید نموده و اظهار امید واری نمود که با سفر معاون وزیر خارجه کشور آذربائیجان به افغانستان، باب جدیدی ازهمکاری های متقابل و توسعه روابط حسنه میان دو کشور گشوده شود.

معاون رییس جمهور اعلام آمادگی دولت آذربایجان در کمک به دولت و مردم افغانستان پس از سال 2014 میلادی را گامی بلندی از سوی دولت آن کشور عنوان نموده و تصریح نمود که همکاری دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگ و آموزش، بر تحکیم روابط متقابل بین دو کشور کمک بیشتر می نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا