اخبارصحت

ثبت افراد مصاب به کوید ۱۹ در کندز در جریان ۹ ماه گذشته

کندز،۱۴سرطان،باختر
رییس صحت عامه کندز: در ۹ ماه گذشته جمعآ ۲۴۲ واقعه‌ای مثبت کرونا در کندز ثبت گردیده است که ازین میان ۲ فوتی و بقیه ۲۴۰ تن دیگر صحت‌یاب و مرخص شدند.
دکتور نجیب‌الله ساحل رییس صحت عامه ولایت کندز به آژانس اطلاعاتی باختر گفت که ریاست صحت عامه ولایت کندز توانسته که در طی مدت ۹ ماه گذشته به تعداد ۲۴۲ واقعه‌ای مثبت کرونا را در ان ولایت ثبت کند.
ساحل افزود که این وقایع مثبت کرونا در مرکز و ولسوالی‌های ولایت کندز بوده که از میان ۲۴۲ واقعه‌ای مثبت کرونا ۲ واقعه‌ای آن فوتی می‌باشد و بقیه ۲۴۰ واقعه دیگر صحت‌یاب و مرخص گردیدند.
رییس صحت عامه ولایت کندز به ادامه صحبت‌های خویش افزود، گرچند آمار کرونا به سطح کندز نسبت به سال‌های گذشته اندک است اما با آنهم باید مردم کندز در خصوص جلوگیری ازین ویروس تلاش کنند و در راستای حفظ‌الصحه خویش توجه نمایند.
ساحل هم‌چنان افزود که هییت رهبری ریاست صحت عامه ولایت کندز و هم‌چنان پرسونل شفاخانه کوید۱۹ در خصوص مهار این ویروس آماده‌گی لازم و همه‌جانبه دارند و همه تداوی مریضان مبتلا به ویروس کوید۱۹ طور مجانی صورت می‌گیرد.
وی از تمامی شهروندان خواست تا در صورتی که علایم و نشانه هایی از ویروس کرونا داشته باشند، به صورت عاجل غرض تشخیص و تداوی به شفاخانه کوید۱۹ مراجعه نمایند تا دیگران ازین ویروس در امان باشند.
شفاخانه کوید۱۹ کندز که به سطح زون شمال‌شرق فعالیت می‌نماید، مریضان مبتلا به ویروس کرونا از ولایت‌های بدخشان، بغلان، تخار و کندزدر ان بستری می‌باشندو درحال حاضر در این شفاخانه ۲۷ تن مبتلا به ویروس کرونا تحت تداوی قرار دارند. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا