اخبارجهان

 ثبت بیش از ۱۶۰۰ حمله بر مهاجران و پناهجویان در آلمان در ۲۰۲۰

 برلین/ دویچه وله/۱۴ حوت/باختر

 در هر روز سال گذشته به طور متوسط ۴ حمله یا عمل خشونت‌آمیز برپناهجویان و مهاجران درآلمان ثبت شده است. در این حملات جمعاً ۲۰۱ تن زخمی شده اند. با آنهم رقم حملات بر پناهجویان در آن کشور به تناسب سال های قبل کاهش یافته است. براساس آمار وزارت امور داخله آلمان که به درخواست جناح حزب چپ در پارلمان فدرال آن کشور ارائه شده است، در سال گذشته دست کم ۱۶۰۶ حمله و عمل خشونت‌آمیز بر پناهجویان و مهاجران در آلمان صورت گرفته است. این آمار بیانگر این است که به صورت متوسط چهار حمله در هر روز سال گذشته صورت گرفته است.

براساس آمار ابتدایی وزارت امور داخله فدرال آلمان، ‌این رقم به تناسب سال ۲۰۱۹ کاهش را نشان می دهد. در سال ۲۰۱۹ رقم حملات بر پناهجویان و مهاجران در آلمان به ۱۶۲۰ مورد می رسید. براساس این گزارش در این حملات ۲۰۱ تن زخمی شده اند. علاوه بر این در ۸۴ حمله اقامتگاه های پناهجویان هدف قرار گرفته اند. براساس آمار وزارت داخله فدرال آلمان، مجموع حملات مرتبط به این رقم شامل اهانت، تحریکات ضد پناهجویان، وارد کردن خسارت به اجناس و همچنان اعمال خشونت آمیز دیگر بوده اند. افزون بر این بر ۶۷ سازمان امدادی که برای پناهجویان کار می‌کنند و امدادگران رضاکار نیز حملاتی صورت گرفته اند.

جناح چپ در ارتباط به این ارقام یادآور شده است که به دلیل محدودیت های مرتبط با کرونا، احتمال این می رود که بعد از این محدودیت ها نیز شکایاتی در قبال حملات بر پناهجویان درج شود و این رقم تغییر کند. با آنهم براساس ارقام ابتدایی که حالا منتشر شده است، آمار حملات بر پناهجویان به تناسب سال‌های قبل کاهش یافته است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا