جهان

جزئیات تازه درباره سوابق مظنون بسته‌های انفجاری

واشنگتن – بی بی سی نیوز- 5 عقرب – باختر
سزار سایوک، مرد ۵۶ ساله‌ای که  پولیس در جنوب ایالت فلوریدا به اتهام تهیه و ارسال بسته‌های انفجاری بازداشت کرده عصر جمعه در محکمه تفهیم اتهام شد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از بی بی سی ، پولیس می‌گوید او در چند روز گذشته برای چندین مقام سابق و چهره برجسته دموکرات آمریکا بسته‌هایی ارسال کرده که حاوی دستگاه‌هایی شبیه بمب‌های لوله‌ای بوده است.
با دستگیری سایوک، رسانه‌های آمریکایی جزئیات بیشتری از سوابق او را پیدا و منتشر کرده‌اند.
در تصاویر پیدا شده از سزار سایوک، او در حاشیه متینگ‌های متعدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیده می‌شود که پلاکاردهایی بر علیه منتقدان  ترامپ در دست دارد.
در چند روز گذشته ۱۴ بسته پستی حاوی دستگاه‌های مشکوک به بمب‌های لوله‌ای کشف شده که به آدرس کسانی چون بارک اوباما، رئیس‌جمهور سابق و رابرت دنیرو، هنرپیشه مشهور سینما ارسال شده است.
همزمان دونالد ترامپ به شدت این اقدام را محکوم کرده و گفته "چنین اعمالی در آمریکا جایی ندارد."
روز جمعه دو بسته دیگر هم در ایالت های نیویارک و فلوریدا کشف شد و کمی پس از آن هم دو بسته انفجاری دیگر در ایالت کالیفرنیا کشف شد.
یکی از این بسته‌ها برای تام استایر، میلیاردر ساکن شمال ایالت کالیفرنیا ارسال شده بود.
بسته دیگر برای سناتور کامیلا هریس، دموکرات برجسته ایالت کالیفرنیا تدارک دیده شده بود و به ساکرامنتو، مرکز ایالت کالیفرنیا ارسال شده بود.
کریستوفر ری، مدیر پولیس اف‌بی‌آی، روز جمعه و پس از بازداشت سزار سایوک گفت کارآگاهان از طریق شناسایی اثر انگشت  سایوک بروی یکی از بسته‌های پستی توانسته‌اند او را شناسایی کنند.
در صورت مجرم شناخته شدن  سایوک او ممکن است تا ۴۸ سال زندان را سپری نماید.فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا