امنیت

جلسه شورای امنیت ملی، حادثه ولسوالی جلریز را مورد بررسی قرار داد

کابل باختر 14 سرطان
جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، حادثه ولسوالی جلریز را که در اثر آن شماری از منسوبین پولیس محلی به شهادت رسیدند، مورد بررسی قرار داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، شورای امنیت ملی، ضمن اینکه این حادثه المناک را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد، آنرا جنایت جنگی و ضد بشری خواند و شجاعت و مقاومت پولیس محلی را مورد ستایش قرار داد.
رئیس جمهور غنی در این جلسه تاکید کرد که این حملهء وحشیانه بی پاسخ باقی نخواهد ماند. او گفت که یک هیات بلند رتبه دولتی موظف شده است تا عوامل و انگیزه اصلی حادثه جلریز ولایت میدان وردک را به صورت دقیق بررسی نماید و گزارش خود را در طی سه روز به مقام عالی ریاست جمهوری ارائه نماید.
رئیس جمهور گفت که با هر گونه سهل انگاری در پیوند با این حادثه، رسیده گی صورت خواهد گرفت.
رئیس جمهور غنی افزود که یک هیات دیگری نیز موظف گردیده تا ضمن غم شریکی با خانواده های شهدای ولسوالی جلریز، مراتب تسلیت و همدردی رئیس جمهور و هیأت رهبری حکومت وحدت ملی را به آنان تقدیم نماید.

همچنان در جلسه تأکید صورت گرفت که از سربازان پولیس محلی این حادثه، دلجویی به عمل آمده و در چوکات پولیس محلی از آنان استحصال وظیفه شود.
شورای امنیت ملی فیصله نمود که به منظور جلوگیری از تکرار همچون حوادث باید اقدامات جدی روی دست گرفته شود، هماهنگی میان نیروهای امنیتی کشور افزایش یابد و واکنش سریع به معنای واقعی عمل نموده و به اسرع وقت اقدام نماید.
همچنان شورای امنیت ملی تاکید کرد که باید قابلیت های نیروهای امنیتی کشور بهتر شود و میکانیزمی ایجاد گردد که برای اعزام نیروهای تازه نفس در هر گوشه و کنار کشور به اسرع وقت اقدام صورت گیرد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا