امنیت

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست رئیس جمهور غنی دایر گردید

کابل باختر 11حمل
جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز در ارگ دایر شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، درین جلسه، وزاری بخش دفاعی و امنیتی با ارائه گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، کندز، فراه، بغلان، فاریاب و کنر، از شجاعت، درایت و شایستگی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور به نیکی یاد نمودند و تلاش های آنها را در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند. در این راستا شورای امنیت ملی هدایات لازم را بخاطر جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی صادر نمود.
شورای امنیت ملی با توجه به تهدیدات امنیتی، مضاعف ساختن تلاش های سازنده و مؤثر ارگان های دفاعی و امنیتی کشور را در راستای جلوگیری از بروز تهدیدات تروریستی و دهشت افگنانه ی دشمن امر حتمی دانسته و بدین منظور به ارگانهای ذیربط هدایت داده شد تا پلان های خویش را در سطوح استراتیژیک و تاکتیکی به صورت منظم و سیستماتیک عملی ساخته و درین زمینه هماهنگی لازم را بین ارگانهای ذیربط ایجاد نموده و همکاری هر چه بیشتر و همه جانبه مردم را نیز جلب نمایند.
در اخیر جلسه، شورای امنیت ملی پلان تطبیقی طرزالعمل راجستر وسایط فاقد اسناد و بیومتریک متصرفین را در پرنسیب مورد تایید قرار داد و به ارگان های ذیربط هدایات لازم را صادر کرد.
همچنان شورای امنیت ملی به وزارت امور داخله وظیفه سپرد تا به‌منظور راجستر وسایط، بایومتریک متصرفین و پرداخت محصول گمرکی تمام وسایط فاقد اسناد، اعلامیۀ را ترتیب و مطابق راه‌کار پلان تطبیقی راجستر وسایط فاقد اسناد، اقدامات عملی را اتخاذ نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا