سیاستاخبارامنیت

جلسۀ سرقومندانی اعلی قوای مسلح  به ریاست رییس جمهوری،برگزار شد

کابل/ 10قوس/ باختر

 جلسۀ سرقومندانی اعلی قوای مسلح به ریاست محمد اشرف غنی رییس ‌جمهوری اسلامی افغانستان  روز گذشته در ارگ برگزار شد.

در این جلسه، وضعیت عمومی امنیتی کشور مورد بحث قرار گرفت و در رابطه به اتخاذ تدابیر نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای تعبیه قوت ها و دفع و طرد حملات دشمن، صحبت شد و گزارش بررسی های رویدادهای تروریستی به شمول حمله تروریستی اخیر بالای پوهنتون کابل، استماع شد.

ابتدا رییس جمهور غنی صحبت کردو گفت که از دو روز بدینسو سلسلۀ صحبت ها را از طریق تماس های جداگانه تیلفونی، با قومندانان و مسوولان اردوی ملی در نقاط مختلف کشور که در خط مقدم جنگ در برابر دشمن می رزمند، آغاز کرده ام و جویای احوال آنان می شوم.

سپس لوی درستیز وزارت دفاع ملی، وزیر امور داخله و رییس عمومی امنیت ملی گزارش اجراات و فعالیت های شان را در رابطه به وضعیت عمومی امنیتی کشور، با رییس جمهوری شریک کردند.

همچنان در خصوص چگونگی تهدیدات گروه طالبان که متوجه مردم و امنیت شاهراه ها است، صحبت شد و رییس جمهور گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای دفع و طرد این تهدیدات اقدام کنند.

رییس جمهوری با تقبیح حملات تروریستی در ولایات غزنی و زابل، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی ما باید با سرعت عمل، جلو تهدیدات دشمن را بگیرند.

به همین ترتیب رییس جمهوری به مسوولان نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داد که در قسمت محافظت نیروها، تامین امنیت بیزها و قرارگاه های شان، اقدامات جدی کنند و هماهنگی خویش را در تمام رده های که مصروف تامین امنیت و ارائه خدمات به مردم اند، بیشتر کنند.  

رییس جمهوری پس از استماع گزارش چگونگی حمله تروریستی بالای پوهنتون کابل، از ارگان های امنیتی و دفاعی کشور بخاطر گرفتاری شماری از عاملان این حملۀ تروریستی، ستایش کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری از نهادهای عدلی و قضایی کشور خواست که در زمینه مجازات عاملین این رویداد تروریستی، اقدامات عاجل نمایند، تا مردم از تامین عدالت مطمئن شوند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا