سیاستاخبارجامعهTOP

جلسۀ کابینه خواست وزارت مخابرات در مورد ثبت و بایومتریک سیم‌کارت‌های تلیفون را تصویب کرد

کابل / 20 دلو / باختر

به رهبری ملا محمد حسن آخند رییس الوزرا و با حضور سرپرستان و معینان وزارت‌ها جلسۀ کابینه امارت اسلامی افغانستان برگزار شد و در مورد موضوعات مختلف بحث صورت گرفت.

به گزارش آژانس باختر؛ در این جلسه خواست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مورد ثبت و بایومتریک سیمکارتهای تلیفون از سوی کابینه تصویب شد.

هم‌چنان به منظور تطبیق این روند، به وزارت مخابرات وظیفه سپرده شد که در همکاری با ادارۀ ملی احصائیه و معلومات طرحی را تهیه کند که این روند را به گونۀ تدریخی آغاز کند که مردم با مشکل روبرو نشوند.

همین‌گونه کابینه طرح وزارت شهدا و معلولین در مورد کمک برای معلولین، یتیمان و بیوهها را تصویب کرد که بر اساس آن ماه‌هانه برای یتیمان و خانوادههای شهدا امارت اسلامی، ورثه بی سرپرست عساکر نظام قبلی و معلولین جنگهای 40 ساله افغانستان که مستحق استند، کمک نقدی صورت گیرد.

در همین‌حال به ریاست عمومی ادارۀ امور وظیفه سپرده شد که به منظور جلوگیری از غضب خانههای آنعده از مقامات حکومت قبلی که بی سرنوشت استند؛ را تحت نظارت قرار دهد.

همچنان جلسۀ کابینه راهکار تهیه نصاب وزارت تحصیلات عالی بخاطر برنامههای فوق لیسانس پوهنتون بین المللی افغان در رشتههای طب، انجنیری و زراعت را نیز تصویب کرد.

در این جلسه در مورد موضوعات دیگر نیز بحث شد و تصامیم لازم گرفته شد.

بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا