اخبارجهان

جنرال بازنشسته روس: در جنگ جهانی سوم انگلیس را از نقشه جهان حذف می کنیم

کابل، ۳۱ جوزا، باختر
مقام نظامی سابق قوای مسلح روسیه با اشاره به اقدامات اخیر لیتوانیا و اظهارات مقامات نظامی انگلیس، گفت چنانچه جنگی در مقیاس جهانی به وقوع بیپوندد، انگلیس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری مهر، روزنامه میرور نوشت، یوگنی بوژینسکی جنرال بازنشسته و تحلیلگر نظامی روسی در گفتگو با تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد که غرب با استفاده از لیتوانیا که عضو ائتلاف نظامی ناتو است در اعمال محدویت تزانزیت کالا به منطقه کالینینگراد در حال بازی کردن با آتش است.
وی همچنین شدیداً هشدار داد که چنانچه این مسئله منجر به بروز جنگ جهانی سوم و استفاده از بمب های هسته یی شود، انگلیس دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و به طور کامل از نقشه محو خواهد شد.
بوژینسکی با انتقاد از اظهارات اخیر سر پاتریک سندرز فرمانده عمومی نیروهای مسلح انگلیس مبنی بر فراخوانی جمعی نیروهای این کشور جهت آماده شدن برای جنگیدن و شکست دادن نیروهای روسی در جنگ جهانی سوم، گفت: او نمی ‌داند که در نتیجه جنگ جهانی سوم، دیگر انگلیسی از نظر فیزیکی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: این جزیره ناپدید خواهد شد، بنابراین من نمی دانم او یا فرزندانش کجا زندگی خواهند کرد.
پیشتر، سندرز فرمانده عمومی نیروهای مسلح انگلیس که در هفته جاری به این سمت منصوب شده است، با ادعای اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین ثبات جهانی را متزلزل کرده است، به نیروهای مسلح انگلیس در این رابطه هشدار داده بود: ما نسلی هستیم که باید قوای نظامی را برای جنگ دوباره در اروپا آماده کنیم.
گفتنی است که لیتوانیا اخیرا و با استناد به قوانین تحریم اتحادیه اروپا، ترانزیت کالا از طریق خاک لیتوانیا را از منطقه کالینینگراد روسیه که بین دو کشور لیتوانیا و پولند قرار دارد، ممنوع کرد.
کرملین در همین رابطه اعلام کرد که به وضع ممنوعیت ترانسپورتی برخی کالاها به منطقه کالینینگراد از سوی لیتوانیا پاسخ خواهد داد.
وزارت خارجه روسیه نیز این اقدام ویلنیوس را خصمانه و تهاجمی قلمداد کرد و نسبت به عواقب آن هشدار داد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا